PHOTO : D17 Photo Gallery
MOVIES : D17 Intro | D17 Impressie
Nick:   Wachtwoord:  
   
PHOTO : D17 Photo Gallery
MOVIES : D17 Intro | D17 Impressie
Nick:   Wachtwoord:  
imageimage
Δ Blobby Volley

1 Inleiding


Drome 13 Blobby Volley 1 v 1 competitieregels.

2 Versies en modificaties


2.1 Installatie van de game



De originele versie van de game moet geïnstalleerd zijn op de PC of console waarachter gespeeld wordt. Vervolgens moet de uitbreidingsset van de game geïnstalleerd worden indien dit van toepassing is.
Illegale versies van de game zijn bij de wet verboden en dus niet toegestaan. Bovendien kunnen illegale versies tot foutmeldingen leiden.

2.2 Installatie van andere programma’s



Naast de installatie van de game en de bijbehorende patches en mods, zijn er een aantal extra programma’s waarover je moet beschikken tijdens de competitie.
Voor communicatie via de chat wordt er gebruik gemaakt van Internet Relay Chat (IRC). IRC is te downloaden via de volgende link: http://www.mirc.com/
Het gebruik van spraakprogramma’s als Teamspeak en Ventrilo is toegestaan, maar niet verplicht.
Teamspeak is te downloaden via de volgende link: http://www.goteamspeak.com/
Ventrilo is te downloaden via de volgende link: http://www.ventrilo.com/

3 Competitie structuur


3.1  Algemeen


De competitie wordt in individuele vorm van 1 vs 1 gespeeld.

Elke wedstrijd wordt in de vorm van best of 1 gespeeld.

3.2  Schema


Tijdens de competitie wordt er gebruik gemaakt van de volgende schema’s:    Single elimination

3.2.1  Single elimination


De single elimination structuur is te omschrijven als een afvalronde. De spelers/teams
die verloren hebben liggen uit de competitie. De winnaars zullen vorderen naar de
volgende ronde waar ze tegen een andere winnaar spelen. Net zo lang tot er twee
ongeslagen spelers/teams overblijven die de finale spelen.

4 Wedstrijd procedure


4.1 Aanwezigheid



Beide spelers/teams dienen aanwezig te zijn 5 minuten voor de wedstrijd, zowel in de gameserver als in het IRC chatkanaal. Deelnemers mogen maximaal 15 minuten te laat komen voor hun wedstrijd.
Communicatie vindt plaats via IRC (Internet Relay Chat). Hier kan zowel contact opgenomen worden met de admin als met de tegenstanders. Belangrijke informatie met betrekking tot de competitie wordt hier ook neergezet, het is dus van belang dat de deelnemer ten alle tijde online is in het juiste IRC chat kanaal.
De meest recente versie van IRC is te downloaden via www.mirc.com. Vervolgens moet je inloggen op de onderstaande server en kanaal.

  • Server: irc.drome.lan
  • Kanaal: #compo.blobby


Je komt meestal in de gameserver door de game op te starten en connectie te maken via de multiplayer optie. Daar kun je vervolgens de server kiezen om in te spelen.

4.2 Voorbereiding



Voorbereidingen zoals een warming-up of het instellen van de PC of console is de verantwoordelijkheid van de deelnemer. In het tijdschema wordt hier geen rekening mee gehouden. Zorg er dus voor dat alles klaar staat voordat de wedstrijd begint.

4.3 De wedstrijd



Wedstrijden moeten in de volgorde gespeeld worden zoals in het speelschema wordt aangegeven.
De wedstrijd moet gespeeld worden door de deelnemers die zich hebben ingeschreven. Indien een andere persoon speelt, wordt dit gezien als cheaten en worden de daarbijbehorende sancties toegepast.
Tijdens de wedstrijd mogen er vrienden/managers aanwezig zijn die coachen en/of tips geven. Dit wordt niet gezien als oneerlijk spel of cheaten.
Het is niet toegestaan door vrienden/managers om tijdens de wedstrijd informatie op te doen bij de tegenstander met de bedoeling deze door te geven aan zijn eigen speler/team. Dit wordt gezien als oneerlijk spel of cheaten.

4.4 Uitslagen rapporteren



Zodra de wedstrijd is afgelopen moet de uitslag door beide spelers/teams ingevoerd worden in het Drome LAN competitiesysteem. Als beide clans dezelfde uitslag invoeren, zal deze automatisch worden geaccpeteerd door het team en is de match officieel afgelopen.
Als clans het niet eens zijn over de uitslag dienen zij zich te melden bij de hoofadmin, Deze zal dan een bindende uitspraak doen aan de hand van de aangeleverde screenshots.
Het is voor iedere meespelende speler in een clan verplciht om een screenshot te nemen aan het eind van een map.
Als een clan niet van alle spelers een screenshot kan tonen in het geval van een matchconflict, heeft de andere clan automatisch gewonnen.

Deze regels zijn conform de standaard regels zoals opgesteld door de NESB.

Terug naar de Drome 13 competitiesectie