PHOTO : | D17 Photo Gallery |
MOVIES : | D17 Intro | D17 Impressie |
Δ | Counter-Strike 1.6 | |
1 InleidingDrome 13 Counter-Strike 1.6 5 v 5 competitieregels. 2 Versies en modificaties2.1 Installatie van de gameDe originele versie van de game moet geïnstalleerd zijn op de PC of console waarachter gespeeld wordt. Vervolgens moet de uitbreidingsset van de game geïnstalleerd worden indien dit van toepassing is. Illegale versies van de game zijn bij de wet verboden en dus niet toegestaan. Bovendien kunnen illegale versies tot foutmeldingen leiden. 2.2 Installatie van andere programma’sNaast de installatie van de game en de bijbehorende patches en mods, zijn er een aantal extra programma’s waarover je moet beschikken tijdens de competitie. Voor communicatie via de chat wordt er gebruik gemaakt van Internet Relay Chat (IRC). IRC is te downloaden via de volgende link: http://www.mirc.com/ Het gebruik van spraakprogramma’s als Teamspeak en Ventrilo is toegestaan, maar niet verplicht. Teamspeak is te downloaden via de volgende link: http://www.goteamspeak.com/ Ventrilo is te downloaden via de volgende link: http://www.ventrilo.com/ 3 Competitie structuur3.1 AlgemeenDe competitie wordt in team vorm van 5vs5 gespeeld. Elke wedstrijd wordt in de vorm van best of 2 (15 rounds per wedstrijd) gespeeld. 3.2 SchemaTijdens de competitie wordt er gebruik gemaakt van het volgende schema:
3.2.1 Double eliminationDe double elimination structuur is te omschrijven als een dubbele afvalronde. Spelers/teams dienen tweemaal te verliezen voordat ze uit de competitie liggen. Het schema bestaat uit een zogenoemde “winners-bracket” en “losers-bracket”. Alle spelers beginnen in de “winners-bracket”, bij verlies verhuizen de verloren spelers/teams naar de “losers-bracket”. Bij verlies in de “losers-bracket” ligt de speler/team uit de competitie. De winnaar van de “winners-bracket” en de winnaar van de “losers-bracket” treffen elkaar in de finale. In deze finale mag de speler/het team uit de “winners-bracket” nog eenmaal verliezen. 4 Server instellingenDe onderstaande server instellingen dienen ingesteld te staan tijdens wedstrijden. Wedstrijden die niet aan deze server instellingen voldoen zijn ongeldig. mp_autokick 0 mp_autocrosshair 0 mp_autoteambalance 0 mp_buytime .25 mp_consistency 1 mp_c4timer 35 mp_fadetoblack 1 mp_falldamage 0 mp_flashlight 1 mp_forcecamera 3 mp_friendlyfire 1 mp_freezetime 15 mp_fraglimit 0 mp_hostagepenalty 0 mp_limitteams 0 mp_logfile 1 mp_logmessages 1 mp_logdetail 3 mp_maxrounds 15 mp_playerid 0 mp_roundtime 1.75 mp_startmoney 800 mp_timelimit 0 mp_tkpunish 0 mp_winlimit 0 sv_aim 0 sv_airaccelerate 10 sv_airmove 1 sv_allowdownload 0 sv_clienttrace 1.0 sv_clipmode 0 sv_allowupload 0 sv_cheats 0 sv_gravity 800 sv_maxrate 20000 sv_maxspeed 320 sv_maxupdaterate 101 sys_ticrate 10000 decalfrequency 60 pausable 0 log on decalfrequency 60 edgefriction 2 host_framerate 0 5 Game instellingenDe onderstaande game instellingen dienen ingesteld te staan tijdens wedstrijden. Wedstrijden die niet aan deze game instellingen voldoen zijn ongeldig. Standaard match
Overtime match
6 Mapkeuze6.1 Volgorde van mapkeuzeTijdens wedstrijden waar er sprake is van een even aantal partijen (zoals: ‘best of 2’ of ‘best of 4’), kiest iedere speler/team om en om een map. De speler/Het team die het laagste is geseed kiest als eerste zijn map. Indien men niet weet wie het laagste is geseed kan dit nagevraagd worden bij de (hoofd)admin. Tijdens wedstrijden waar er sprake is van een oneven aantal partijen (zoals: ‘best of 1’ of ‘best of 3’), wordt er over de eerste map gekozen door de (hoofd)admin. Vervolgens kiest steeds de verliezende speler/team de volgende map. Iedere map mag maximaal een keer gekozen worden per wedstrijd. Zodra een map is gespeeld mag deze dus niet voor een tweede keer in dezelfde wedstrijd gespeeld worden. 6.2 Toegestane maplijstAlleen maps uit de onderstaande lijst zijn geldige maps. Indien er niet op een van deze maps wordt gespeeld is de wedstrijd ongeldig.
7 Wedstrijd procedure7.1 AanwezigheidBeide spelers/teams dienen aanwezig te zijn 5 minuten voor de wedstrijd, zowel in de gameserver als in het IRC chatkanaal. Deelnemers mogen maximaal 15 minuten te laat komen voor hun wedstrijd. Communicatie vindt plaats via IRC (Internet Relay Chat). Hier kan zowel contact opgenomen worden met de admin als met de tegenstanders. Belangrijke informatie met betrekking tot de competitie wordt hier ook neergezet, het is dus van belang dat de deelnemer ten alle tijde online is in het juiste IRC chat kanaal. De meest recente versie van IRC is te downloaden via www.mirc.com. Vervolgens moet je inloggen op de onderstaande server en kanaal.
Je komt meestal in de gameserver door de game op te starten en connectie te maken via de multiplayer optie. Daar kun je vervolgens de server kiezen om in te spelen. 7.2 VoorbereidingVoorbereidingen zoals een warming-up of het instellen van de PC of console is de verantwoordelijkheid van de deelnemer. In het tijdschema wordt hier geen rekening mee gehouden. Zorg er dus voor dat alles klaar staat voordat de wedstrijd begint. 7.3 De wedstrijdWedstrijden moeten in de volgorde gespeeld worden zoals in het speelschema wordt aangegeven. De wedstrijd moet gespeeld worden door de deelnemers die zich hebben ingeschreven. Indien een andere persoon speelt, wordt dit gezien als cheaten en worden de daarbijbehorende sancties toegepast. Tijdens de wedstrijd mogen er vrienden/managers aanwezig zijn die coachen en/of tips geven. Dit wordt niet gezien als oneerlijk spel of cheaten. Het is niet toegestaan door vrienden/managers om tijdens de wedstrijd informatie op te doen bij de tegenstander met de bedoeling deze door te geven aan zijn eigen speler/team. Dit wordt gezien als oneerlijk spel of cheaten. 7.4 In-game regelsTijdens de wedstrijd worden de volgende handelingen gezien als oneerlijk spel of cheaten en zijn dus niet toegestaan:
7.5 Uitslagen rapporterenZodra de wedstrijd is afgelopen moet de uitslag door beide spelers/teams ingevoerd worden in het Drome LAN competitiesysteem. Als beide clans dezelfde uitslag invoeren, zal deze automatisch worden geaccpeteerd door het team en is de match officieel afgelopen. Als clans het niet eens zijn over de uitslag dienen zij zich te melden bij de hoofadmin, Deze zal dan een bindende uitspraak doen aan de hand van de aangeleverde screenshots. Het is voor iedere meespelende speler in een clan verplciht om een screenshot te nemen aan het eind van een map. Als een clan niet van alle spelers een screenshot kan tonen in het geval van een matchconflict, heeft de andere clan automatisch gewonnen. Deze regels zijn conform de standaard regels zoals opgesteld door de NESB. Terug naar de Drome 13 competitiesectie |