PHOTO : D17 Photo Gallery
MOVIES : D17 Intro | D17 Impressie
Nick:   Wachtwoord:  
   
PHOTO : D17 Photo Gallery
MOVIES : D17 Intro | D17 Impressie
Nick:   Wachtwoord:  
imageimage
Δ Counter-Strike Source
Name:
Size:
Admin:
Max Teams:
SE/DE:
Counter-Strike Source
2 vs 2
MrKuiken
32
Double Elimination


Counter-Strike: Source is a PC Game developed by the Valve Corporation. It is a complete remake of Counter-Strike using the Source engine. As in the original, Counter-Strike: Source pits a team of Counter-terrorists against a team of Terrorists in a series of rounds. Each round is won either by completing a mission (such as detonating a bomb or rescuing hostages) or by eliminating all members of the opposing team.

Official Website: Counter-Strike Source

Vragen/opmerkingen? Forum topic over deze competitie.


Server instellingen


• Het controleren van de server instellingen is de verantwoordelijkheid van beide spelende Clans.
• Als server instellingen verkeerd staan dan dienen de Clans meteen de compo admin te waarschuwen.
• De volgende server instelling zal gebruikt worden.
• Laaste versie van zBlock.

    - sv_pausable 1
    - mp_dynamicpricing 0
    - mp_allowspectators 0
    - mp_buytime 0.25
    - mp_roundtime 1.75
    - mp_friendlyfire 1
    - mp_c4timer 35
    - mp_freezetime 10
    - mp_forcecamera 1
    - mp_fadetoblack 0
    - mp_footsteps 1
    - mp_flashlight 1
    - mp_autocrosshair 0
    - mp_limitteams 0
    - mp_autoteambalance 0
    - mp_autokick 0
    - mp_tkpunish 0
    - mp_hostagepenalty 0
    - mp_chattime 15
    - mp_timelimit 0
    - mp_winlimit 0
    - mp_maxrounds 0
    - mp_startmoney 800
    - mp_spawnprotectiontime 0
    - sv_cheats 0
    - sv_pure 2
    - sv_maxspeed 320
    - sv_gravity 800
    - sv_airaccelerate 10
    - sv_alltalk 0
    - sv_allowupload 1
    - sv_allowdownload 1
    - sv_bounce 0
    - sv_friction 4.000
    - sv_stepsize 18
    - sv_stopspeed 75.000
    - sv_wateraccelerate 10
    - sv_waterfriction 1
    - sv_mincmdrate 66
    - sv_maxcmdrate 101
    - sv_minupdaterate 66
    - sv_maxupdaterate 101
    - sv_minrate 15000
    - sv_maxrate 25000
    - sv_client_interpolate 1
    - sv_client_predict 1
    - sv_client_min_interp_ratio 1
    - sv_client_max_interp_ratio 5
    - sv_client_cmdrate_difference 20

Client instellingen


• Het is verboden om met externe programma's je client te modificeren.
• Het veranderen van de standaard waarde van de volgende commands word niet toegestaan en word gezien als cheating.
    - r_screenfademinsize 0
    - r_screenfademaxsize 0
• Het gebruiken van de volgende commando is verboden:
    - mat_dxlevel 80

• Geadviseerd om te veranderen zijn de volgende commands in je console:
    - rate 25000
    - cl_updaterate 100
    - cl_cmdrate 100
• Buyscripts zijn toegestaan.


Wedstrijd regelement algemeen


• Matches worden 2 vs 2 gespeeld.
• Opdagen met minder dan 2 spelers staat gelijk aan een no show en is dus een forfeit loss(2 punten voor de aanwezige clan, geef dit wel even aan op irc bij de betreffende admin).
• Het is niet toegestaan om in meerdere clans tegelijk te spelen gedurende de competitie, ook als je eigen clan eruit ligt is het niet toegestaan om met een andere clan verder te gaan.
• Alle wedstrijden worden gespeeld met MaxRound 12 (2x12)

De map list is:
    - de_aztec
    - de_cpl_mill
    - de_dust
    - de_dust2
    - de_inferno
    - de_nuke
    - de_prodigy
    - de_train

Demo’s and screenshots Demos


• Screenshots zijn verplicht.(wanneer je van kant verwisseld, deze kunnen helpen als er conflicten zijn met de score)
• Demo’s zijn niet verplicht maar worden wel gebruikt als er match conflicts zijn, of vermoeden dat iemand cheat.

Wedstrijdreglement – Poule Wedstrijden


• Alle wedstrijden worden gespeeld met MaxRound 12 (2x12).
• Een poule match wordt gespeeld op 2 maps.
• Beide teams mogen 1 map kiezen die ze willen spelen.
• Het team dat de map kiest mag bepalen om te beginnen als CT of T.
• Op beide maps word 1 keer als CT en 1 keer als T gespeeld.


Poule standen


• Een forfeit loss geldt als een verlies van alle maps. Er worden in dat geval geen mapscores ingevuld.
• Een clan die een poulematch voor de 2e keer forfeit zal uit de competitie worden gezet.
• Als een clan de competitie verlaat met nog slechts 1 wedstrijd te gaan, telt de laatste match als een forfeit loss en alle matches van die clan zullen tellen voor de einduitslag in de poule. Deze regel geldt niet voor clans die al een match hadden geforfeit of die alle voorgaande matches had gewonnen of verloren.
• Een clan die uit de competitie stapt nadat zij zich al gekwalificeerd had voor de playoffs, wordt vervangen door de eerstvolgende clan die achter de desbetreffende clan is geλindigd in de poule.
• De stand in de poule wordt bepaald door het aantal overwinningen. Als 2 of meer clans een gelijk aantal overwinningen hebben, dan wordt gekeken naar de ronde scores van alle gespeelde maps. Als dat ook gelijk is, wordt er een extra wedstrijd gespeeld tussen de 2 gelijk geλindigde clans die de einduitslag zal bepalen.(zorg dus dat je de verplichte screenshots gemaakt hebt)
• De eerste 2 clans in een poule gaan door naar de play-off’s ( dit kan worden verandert naar mate er minder/meer aanmeldingen zijn ).
• Bij een winst krijgt een clan 2 poule punten toe gedeeld, bij een tie krijgen beide clans 1 punt toe gedeeld en bij een verlies krijgt de clan 0 punten.
• Als de nummer 2 en 3 het zelfde aantal poule punten hebben, geeft het aantal round wins de doorslag wie er door gaat.


Wedstrijd reglement – Playoff Wedstrijden


• Als beide teams 1 map winnen zal er een derde map worden gespeeld.
• Teams moeten samen overleggen welke map dit wordt, de 2 eerdere gespeelde maps zijn uitgesloten, komen beide teams er niet uit welke derde map gespeeld word dan zal de Compo Admin de map bepalen.
• Om te bepalen wie de derde map mag beginnen als CT of T zal er een knife round komen.


Wedstrijd verloop


• Spectators zijn niet toegestaan, even als bij de tegenstander staan en alles door seinen ( ook wel ghosting genoemd ).(Fade To Black can aan gevraagd worden als beide teams hiermee instemmen VOOR de match begint)
• Spelers mogen de match pauzeren als een speler overflowt of crasht. De pause mag maximaal 5 minuten duren (genoeg om te rebooten en opnieuw te connecten). De maximale pauzetime per map per team is 10 minuten. Een map mag niet vaker dan 2 keer gepauzeerd worden voor hetzelfde probleem bij dezelfde speler (bv. crashes). Na 2 keer moet de speler doorspelen met het probleem of moet ene vervangende speler verder spelen.
• De tijd tussen maps zal exact 10 minuten zijn, tenzij de clans beide eerder aangeven ready te zijn. De eventueel aanwezige admin zal de map forced starten na 10 minuten.
• Als de server crasht gedurende een match, dan zal de map alleen opnieuw gestart worden als er minder dan 1 minuut gespeeld is, of gedurende de eerste ronde voor ronde-gebaseerde matches. In alle andere gevallen zal de resterende tijd (afgerond op de minuut, met een minimum van 2 minuten) of rondes gespeeld worden, waarna de scores opgeteld worden voor de mapwin.


Na de wedstrijd


• De uitslag wordt ingevoerd in het composysteem door beide clanleaders. Als beide clanleaders de juiste score invoeren wordt de uitslag automatisch geaccepteerd.
• Bij problemen dienen beide clanleaders zich te melden bij de Compo admin(Mrkuiken).(neem screenshots en eventueel gemaakte demo’s mee.


Cheating and abuse


• Voice communication programmas zoals Roger Wilco, Battlecom, Ventrilo, Teamspeak  mogen gebruikt worden, maar mogen geen reden zijn om wedstrijden op te houden wegens technische problemen o.i.d.
• De volgende scripts zijn verboden
    - No-recoil scripts
    - Strafejump scripts
    - Bunnyhop scripts
    - Turn scripts (180 degrees)
    - -mlook scripts (e.g. centerview)
    - Custom skins (weapon, player, textures, hud, crosshair, ...) Zijn niet toegestaan. (Steam skins, Scoreboards, Fonts) zijn wel toegestaan.
• Expres spel- of mapbugs gebruiken in je voordeel zal opgevat worden als cheaten en leiden tot verwijdering uit de competitie.
• Voorbeelden die niet toegestaan zijn:
    - Defusing door muren, kratten of andere objecten is niet toegestaan.
    - Geluidloos planten van de bom is niet toegestaan (planten in een muur of boom of andere objecten).
    - Flashlight defuse is niet toegestaan.
    - Lopen in muren of in de lucht is niet toegestaan.(map swimming)
    - Het gebruiken van de Flashbang/of de HE grenade bugs zijn niet toegestaan.
• Voorbeelden die wel toegestaan zijn.
    - Het gooien van grenades/flashbangs/smokes over muren in mappen is toegestaan.
    - Boosting is toegestaan (multi boosting is niet toegestaan).
    - Hoogplanten is toegestaan.
    - Het kopen van meerdere Grenades is toegestaan


Veranderingen en uitzonderingen


Deze regels mogen ter alle tijde van tevoren onaangekondigd veranderd worden door de Drome game-crew. De veranderingen zullen natuurlijk op tijd op het Drome-intranet of de Drome website verschijnen. Ook wordt dit tijdens de LAN omgeroepen zodat elke clan op de hoogte is. Clans worden geacht alle regels te kennen. Als je ze niet kent, is dat geen geldige reden om ze niet op te volgen. Lees ze tijdig voor Drome goed door.

Als er een keuze moet worden gemaakt, is de bedoeling achter de regels hoger dan de geschreven regels. Dat betekent dat sommige regels anders kunnen worden geinterpreteerd door elke clan. De beslissing door de compo-admin is dan bindend. Let wel op, een clan kan niet ter alle tijden rekenen op een verandering in de regels wanneer hun dat uitkomt.

Het is onmogelijk om alle regels vast te leggen op papier, zodat het een 1000 pagina lange lijst wordt die niemand zal lezen. Voor situaties die niet gedekt zijn door deze regels, zal de compo-admin richting de hoofd-admin stappen om advies te vragen en dan van daaruit een beslissing nemen. Over deze beslissing kan niet worden gediscussieerd.

Als een clan een forfeit win heeft gekregen omdat de tegenstander deze regels heeft gebroken, maar graag toch de match wil her-spelen, dan kan de competitie admin, indien er tijd voor is, dit toestaan.




<--- Terug naar de algemene competitie pagina