image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 Drinken redbull enz
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

GaTeCRaSHeR
New Member

18 Posts

Posted - 24-06-2004 :  17:41:43  Show Profile
Sorry dat ik het zeg maar ik vindt de prijs van een blikje red bull belachelijk hoog liggen weer

Ik snap het niet in de winkel kost het maar 1.24 hier
En op drome 1.80 conclusie 56 eurocent meer dan aanbod
en dat vindt IK een beetje teveel van het goeie Naja ik moet er natuurlijk wel van uitgaan dat de persoon achter de bar ook zijn loon mee wilt verdienen maar toch

Owja Golden Power bij de aldie 24 blikjes iets minder dan 7 euro en is Precies het zelfde als RB alleen andere merk en tis goed koper :)

Maar ja dit is allemaal maar mijn eigen mening

Hdez
Drome junior

222 Posts

Posted - 24-06-2004 :  17:46:24  Show Profile
Tja, in het gemiddelde caf� betaal je ook meer voor je biertje dan in de supermarkt

oemta!
Go to Top of Page

Speedy
Drome junior

151 Posts

Posted - 24-06-2004 :  17:55:33  Show Profile
Koop het dan in de winkel? Zie dat soort problemen nooit zo. Sla zelf ook wel wat in bij de lokale super en haal wel wat bij de catering als ik gekoeld of warm spul wil.
En GP is niet hetzelfde als RB, maar als jij dat wel vind ben je natuurlijk helemaal een dief van je portemonee als je voor 1.24 blikjes in de supermarkt koopt, probleem opgelost en jij maar 0.29 per blikje kwijt
Go to Top of Page

EnigmA-X
Drome no0b

64 Posts

Posted - 24-06-2004 :  18:47:27  Show Profile
Gatecrasher, heb je er weleens bij stilgestaan wat de kosten zijn die gemaakt moeten worden om zo'n evenement mogelijk te maken? Denk jij echt dat de organisatie met 37,50 EUR per deelnemer een vette hap overhoudt?

Ik weet wel zeker dat ze bijna de helft meer nodig hebben om het kostendekkend te maken. 1 manier is om dat met caterings inkomsten te financieren. Ik vind het dan ook een beetje flauw om zo te gaan reageren, Stichting Drome houdt er tenslotte geen winstbejag aan over en er werken tientallen vrijwilligers voor, *ook* om alles voor *jou* mogelijk te maken.

Bekijk het dus ook eens van de andere kant i.p.v. uit je luie stoel en probeer eens meer de problemen van het organiseren van zo'n event te bekijken. Als je dan wilt zeuren, zeur dan lekker op die dancefeesten van ID&T, waar je 3,50 EUR voor je Red Bull betaalt. DAT is pas duur, want daar verdienen die mensen op.

Overigens koop je BAWLS in de voorverkoop voor 1,25 EUR per flesje. Zie de thread elders. Kortom, ik vind het een beetje ondankbaar allemaal. Ik hoop dat je er nu wat anders over gaat denken (ook al kan je er misschien niet helemaal bij, misschien realiseer je het nu anders...)

p.s. Nee ik ben geen crew, staff of heb verder niets met Drome te maken, behalve de sponsoring van BAWLS. Heb wel degelijke ervaring met organiseren van LAN's.

BAWLS. Fuel for hardcore Gamers.
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 24-06-2004 :  19:01:09  Show Profile
quote:
Originally posted by EnigmA-X

Gatecrasher, heb je er weleens bij stilgestaan wat de kosten zijn die gemaakt moeten worden om zo'n evenement mogelijk te maken? Denk jij echt dat de organisatie met 37,50 EUR per deelnemer een vette hap overhoudt?

Ik weet wel zeker dat ze bijna de helft meer nodig hebben om het kostendekkend te maken. 1 manier is om dat met caterings inkomsten te financieren. Ik vind het dan ook een beetje flauw om zo te gaan reageren, Stichting Drome houdt er tenslotte geen winstbejag aan over en er werken tientallen vrijwilligers voor, *ook* om alles voor *jou* mogelijk te maken.

ik mag wel hopen dat er meer als de helft van die 37,50 naar de kosten gaat, anders zou het niet echt een stichting zijn he

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

EnigmA-X
Drome no0b

64 Posts

Posted - 24-06-2004 :  19:18:05  Show Profile
Ik bedoel niet dat de helft ervan naar de stichting gaat, maar dat de helft erbij gevonden moet worden. Ik denk dat daadwerkelijke kosten per deelnemer tussen de 50 en 55 EUR liggen. Dit wordt o.a. weer bijeengeraapt door de catering, kortingsdeals etc etc.

Kosten die jij als deelnemer direct veroorzaakt:

Oppervlakte: 6 vierkante meter (zitten+slapen) = 12 EUR.
Netwerkaansluiting = 1 EUR.
Stroomaansluiting = 2,50 EUR.
Stroomverbruik = 2,50 EUR.
Tafel = 2,00 EUR
Stoel = 2,00 EUR
Verlichting zaal = 2,00 EUR
Huur beamers/geluid = 2,00 EUR
Toegangspasjes = 1,50 EUR
Polsbandje = 0,50 EUR
Schoonmaakkosten = 2,00 EUR

Dan zit je al aan de 30,00 EUR en dan hebben we het nog niet gehad over de looppadden (qua oppervlakte), stroomverbruik catering, beamers, extra verlichting, toiletpapier, aankleding van de zaal, telefoonkosten, kilometerkosten voor leveranciers, UTP kabels, glasvezel, UTP stekkers knippen, aggregaat huren etc etc etc.

Er werkt ook ongeveer even 150 man crew vrijwillig mee. Ooit aan gedacht wat de kostenpost van zoiets zou zijn als je die zou uitbetalen?

Nou even snel rekenen dan:

150 man crew
6,00 EUR per uur zwart uitbetalen
16 uur op een dag werken
3 dagen achter elkaar

Komt neer op: 135 x 6 x 16 x 3 = 38.880 EUR.
Verdeeld over de deelnemers: 17,67 EUR. (bij 2200 betalende deelnemers)

Ik denk dus dat je eerder eens een bedankje richting de vrijwilligers mag geven die het allemaal maar weer mogelijk maken voor jou, dan dat je gaat zitten zeiksnorren over de 5 euro die jij over het hele evenement duurder uit zou zijn omdat je je drinken *wel* bij de catering koopt.

Niet miepen dus, maar lekker lannen en genieten wat er voor jou allemaal mogelijk wordt gemaakt!

Edited by - EnigmA-X on 24-06-2004 19:19:58
Go to Top of Page

~WaiMea~
Drome junior

114 Posts

Posted - 24-06-2004 :  19:50:07  Show Profile
in het caf� betaal ik nu soms 3,70 voor een blikje redbull...

ging ik laatst bestellen... zegt ze tis wat duurder geworden... omdat de inkoop prijzen erg omhoog zijn gegaan... (maar dat zal wel alleen voor cafees gelden...)

maar als je het duur vind koop toch lekker goedkope zooi ?
voor de smaak drink je het toch nie...
Go to Top of Page

Arfman
Drome Founder

1876 Posts

Posted - 24-06-2004 :  20:32:22  Show Profile
Ach ja, wat is duur ? Wij verkopen het met minimale winst, en wat we erop verdienen gaat rechtstreeks weer de Drome pot in. Wij zijn een stichting en mogen dus geen winst maken, en er zijn ook genoeg Dromes geweest die we met verlies hebben moeten afsluiten. Maargoed, het heeft geen zin om het daar hier over te hebben. Laten we het erop houden dat wij Drome niet organiseren uit winstbejag.

Ik heb overigens de prijslijst gezien van de rest van de catering, en dat is absoluut niet duur. Ik weet het niet meer precies uit mijn hoofd,maar ik verwacht dat die prijslijst nog deze week online komt en dan zul je het met eigen ogen zien

Drome Competition Organiser.
Go to Top of Page

The_Greater
Drome no0b

55 Posts

Posted - 24-06-2004 :  22:49:39  Show Profile
Drome is een stichting. En niet op uit geld te verdiennen.

-=The_Greater=- Will be there.. again..
Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 25-06-2004 :  00:14:30  Show Profile
Newsflash... stichting kan ook winst maken :P

Obey the god Zeus!
Go to Top of Page

EnigmA-X
Drome no0b

64 Posts

Posted - 25-06-2004 :  01:17:02  Show Profile
Newsflash, je mag het alleen in de stichting investeren en niet uitkeren aan bestuur of hulpvaardigen.

Go to Top of Page

Savatage
Drome regular

332 Posts

Posted - 25-06-2004 :  01:46:15  Show Profile
Maar daarom kunnen ze nog wel winst maken ;)
Go to Top of Page

Arfman
Drome Founder

1876 Posts

Posted - 25-06-2004 :  09:21:07  Show Profile
Newsflash: alles gaat rechtstreeks weer de pot in voor de volgende Drome.

Back ontopic: ik denk dat de prijzen voor de energydrinks meevallen, er zit minimale marge op, meer niet.

Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 25-06-2004 :  09:48:09  Show Profile
Newsflash, laat je eens beter voorlichten Enigma-X :P

En met die newsflash bedoelde ik alleen maar dat een stichting wel winst mag maken, maar in het geval van Drome gaat het direct naar de pot toe.

Obey the god Zeus!
Go to Top of Page

Chicane
New Member

26 Posts

Posted - 25-06-2004 :  09:58:19  Show Profile
Diegene die snachts de drankverkoop doet staat er ook niet voor nop, en ook niet voor 100% maar wel meer, er moet dus wel meer marge op zitten dan in de supermarkt op dit soort drinken om het kostendekkend/enigzins winstgevend te zijn. O ja, blikje cola is iets van 43 cent in de supermarkt, op dit evenement zal dit ook wel de helft meer zijn, zou t iets van rond de 70 cent zijn (maar waarschijnlijk nog wel meer) en daar klaagt ook niemand over.
Zoals eerder gezegd: vergelijk je t met een disco of erger nog, een evenement als sensation, dan is t hier een prima prijs :)
Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 25-06-2004 :  10:21:58  Show Profile
Ik vind de vergelijk met een restaurant/bar/cafe/disco niet goed. Daar blijf je niet 48 uur lang en overnacht je :P

Obey the god Zeus!
Go to Top of Page

Arfman
Drome Founder

1876 Posts

Posted - 25-06-2004 :  11:18:20  Show Profile
Heb maar even wat replies weggehaald van Enigma-X en SEALS FK. Vecht dat maar uit op MSN

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,06 sec. Snitz Forums 2000