ik kan een x800 kopen occasion voor 300 oi draai nu met een 9800PRO ga ik der dan veel op vooruit? en zijn er nog dingen die ik aan die kerel moet vragen? of ie geglocked is geweest etc?
je gaat er wel een aardig beetje op vooruit maar een 9800pro kan de spellen die nu uitkomen ook nog wel aan (mits je een redelijke pc erbij hebt) maar als je toevallig 300 euro hebt liggen waar je geen raadt mee weet dan zou ik em kopen.
edit- misschien topic verplaatsen naar general chat?
nou meteen doen is beetje overdreven vind ik....maarja als je dat geld hebt zou ik het wel doen...opzich je gaat er wel op vooruit maar die oude kaart van je kan er ook nog wel even mee door....is niet perse nodig...ik zou wachten tot de x850 2ehand te koop is! dat is beter (A)
Ik zal je even een echte tip geven. Ten eerste moet je wel een goed platform hebben anders ga je er niet op vooruit. Als jij minstens 3.0 Ghz (of athlon 3200+) hebt met minstens 512 mb. Dan ga je er zeker op vooruit.
Je zou met aquamark 3 kunnen testen wat je pc nu presteert. (Hij test prestaties van processor en videokaart samen) Ik heb een test van Pc gameplay (belgisch pc blad) waarin ze verschillende platformen hebben getest met Aquamark 3.
Jouw 9800pro zou met een 3.0 ghz een score hebben van 46956. Als je dit systeem uitbreidt met x800pro dan krijg jij een score van 60634.
Even voor de duidelijkheid:
De x800pro presteert volgens deze test prijs/prestatie gezien het allerbest. Maar als je een 3.4 hebt en je vindt 3000 een belangrijke prestatie verbetering dan zou je kunnen wachten. Echter de x800 pro is een hele goeie aankoop als je het geld hebt.
Als je een 3.0 hebt zou ik niet wachten op een X850 want dan zou het op papier gezien een teleurstelling zijn. De X800XT is prijs/prestatie gezien al een slechte aankoop vergeleken met de X800pro.
(Even voor de zekerheid) Als je een systeem hebt tussen de 2.5 en 3.0 9800Pro 39991 X800Pro 45864 X800XT 46497
Hier zie je dus nauwelijks verschil, in dit geval kan je beter een nieuwe processor kopen.
Voor dat soort prijzen zou ik een demonstratie vragen. Anders kom je straks thuis en doet hij het niet. En je weet voor particuliere verkopen geldt de garantie tot de voordeur van de verkoper. Ik snap zoiezo niet waarom iemand nu een X800PRO zou willen verkopen, er is nog niks echt veel beters op de markt, tenzij het ding niet 100% functioneert. In iedergeval goed op de details letten of er niks kapot is, kijken of de verkoper een beetje gespannen is, en als het even kan vraag om een demonstratie.
mjah.. maar past hij wel @ jouw mobo?? want je draait nu met een 9800 (is dus agp) en je wilt een x800 erin hebben (is PCIe) verder weet ik het verschil tussen die kaarten niet echt (x800 zal weldegelijk sneller zijn (zover ben ik nog :P)) maar als hij past en je hebt het geld ervoor over... succes (hoeveel moet je hebben voor die 9800 :P)