Author |
Topic  |
DaRude
Drome junior
 247 Posts |
Posted - 02-05-2005 : 17:41:46
|
Zowieso, ieder half jaar wel een keertje. Het ultieme middel tegen spyware, virussen en dat soort meuk... Ook een mooi excuus om de nieuwste drivers te installeren 'from scratch', ipv. die gepatchte zooi. |
You can only be young once, but you can always be immature |
 |
|
Stony
Drome regular
316 Posts |
Posted - 04-05-2005 : 11:21:16
|
mzja maar t ultieme middel tegen virussen en spy ware is toch echt je koppie gebruike denk ik 
ik probeer altijd mn windows installatie zolang mogelijk te gebruiken, ik draai geen virusscanner en maar 1x in de 1,5 maand een spyware progje en ben meestal wel clean van spy-ware (virusse zowiezo of iemand moet me persoonlijk wille pakke). Daarnaast draai ik 1x in de 2 maand een webbased virusscanner (meestal elke x een andere) die meestal niks vind.
Het grote nadeel van windows vind ik dan niet de virussen en spyware maar het moeten herinstalleren van je windows installatie na ongeveer een half jaar idd.. Moet je al die instellingen weer instellen en al die programma's weer installeren.. Nu heb ik dr wel een image van gemaakt maar toch.. in je image zit nooit alles in wat je wilt.. moet je dat weer gaan backuppe.. 
|
Hardcore, The only true Religion!! *Drome 11 @ 0905* *Drome 12 @ 0019* *Drome 13 @ *****
FREE CORE !! @ www.dutchhardcore.tk |
 |
|
McKillem
Drome junior
 179 Posts |
Posted - 04-05-2005 : 17:34:09
|
Ik heb het altijd gezegd, zeg het nu weer, en zal het altijd zeggen. Bij 80 procent van de gevallen instabiele windows is het probleem te wijten aan hetgeen wat er tussen het stoel en toetsenbord zit. Ik draai windows XP (al die pooha uit) probleemloos 2 weken zonder vastloper. Wat is mijn geheim? geen kazaa installeren, ook geen kazaa lite ofzo, geen pronosites bezoeken, en vooral geen crap installeren die je toch niet of geen weinig gaat gebruiken.
Opnieuw installeren doe ik redelijk vaak maar dat is meer voor het gevoel dan noodzaak.
Voor de rest natuurlijk qualitatief goede hardware aanschaffen.
En virussen enzo...Tjah, hier is het gezegde, de hoogste bomen vangen de meeste wind wel op zijn plaats. Als linux zo groot was als windows was windows virusvrij  |
Edited by - McKillem on 04-05-2005 17:38:06 |
 |
|
Matel
New Member
1 Posts |
Posted - 04-05-2005 : 22:31:54
|
quote: Originally posted by NoepZor
lol saxion is zo lek als maar kan 
kom daar aan met mn win98 half jaar niet geupdate ding aan  oh jij komt ook uit goor he, naja hier heb je toegang 
en alle ICT spul zoals printers is 3x nix, werkt helft vd tijd niet en dan miepen ze als je met de laptop gaat printen 
Ik zit ook op de Saxion hogeschool. De printers werken nu wel vrij goed vind ik. Had de laptop overigens wel goed voor elkaar qua patches e.d 
Ik gebruik Windows XP professional zonder service packs en met een paar patches al 3 jaar zonder vastlopers en hij werkt nog net zo snel als in het begin. Geheim? Gebruik Norton Antivirus, ZoneAlarm pro en Firefox. Ik doe alles met die pc en hij is werkelijk waar pas 1 keer in de drie jaar vastgelopen. Dat kwam doordat UT2004 toen ergens last van had. De pc staat ook rustig twee weken achter elkaar aan. Geen enkel probleem.
Wat betreft Linux wil ik wel geloven dat het stabiel is, maar het werkt traag en de installatie van veel programma's wordt ik echt geen wijs uit. Wat dat betreft moet Linux nog volwassen worden want anders krijg je nooit de mainstream gebruikers aan Linux. Nee, geef mij maar Windows hoor  |
Edited by - Matel on 04-05-2005 22:34:37 |
 |
|
Stony
Drome regular
316 Posts |
Posted - 06-05-2005 : 15:53:29
|
quote: Originally posted by NoepZor
lol saxion is zo lek als maar kan 
kom daar aan met mn win98 half jaar niet geupdate ding aan  oh jij komt ook uit goor he, naja hier heb je toegang 
en alle ICT spul zoals printers is 3x nix, werkt helft vd tijd niet en dan miepen ze als je met de laptop gaat printen 
je krijgt pas toegang als je MAC adres geregistreerd is. Want zonder dat deze in de Database staat krijg je geen ip adres.
Om dit te voltooien moet je 2 formulieren invullen incl. jouw handtekening. Die handtekening zet je erop zodat jij ons ervan verzekerd dat je je windows en virusscan updates up to date zijn. Zijn deze het neit gooie we je van t netwerk.
Maar om ff mn verhaal af te maken, dit proces is niet zo lek als een mandje. Het enige watheir niet goed is gegaan dat je niet hebt geupdate en dat is idd fout. Maar ga je niet dood aan.
De apparatuur op Saxion werkt goed. Goeie printers, meestal goeie pc's. Maar ja als je weet hoeveel tering veel pc's en printers ze daar hebben gaat t idd wel is stuk ja..
De infrastructuur is snel en goed.. en ligt er nooit uit. |
Hardcore, The only true Religion!! *Drome 11 @ 0905* *Drome 12 @ 0019* *Drome 13 @ *****
FREE CORE !! @ www.dutchhardcore.tk |
 |
|
skidd
Drome no0b
 73 Posts |
Posted - 14-05-2005 : 15:47:47
|
windowz euwned  |
UT99 forever !!
Drome Seat 0575
~}Ra\x/{~2Ez~ |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 15-05-2005 : 13:53:15
|
Linux = moeilijk Windows = makkelijk
bij windows, als je iets instaleert, werkt het bij linux moet je alles eerst zelf instellen etc... <-- mijn ervaringen, wat enorm veel gekut is als je er neit veel van snapt (H) |
Drome XI : 0466 Drome XII : 0420 Drome XIII : 0420 -------------------------------- http://specs.tweak.to/12601 |
 |
|
nelis
Drome oldsko0l
 1098 Posts |
Posted - 15-05-2005 : 15:48:00
|
dat een programma niet meteen werkt als je het geinstalleerd hebt ligt niet aan linux maar aan het programma |
>>>>>>> www.generation-x.nl www.nielsvankampen.nl <<<<<<< |
 |
|
TwisterX
Drome junior
174 Posts |
Posted - 15-05-2005 : 21:00:55
|
of aan degene die het installeert ;) |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 15-05-2005 : 21:22:43
|
nee, het licht aan de configs, hoe je het insteld :p |
Drome XI : 0466 Drome XII : 0420 Drome XIII : 0420 -------------------------------- http://specs.tweak.to/12601 |
 |
|
Topic  |
|