Author |
Topic  |
Rickz
Drome oldsko0l
740 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 14:59:50
|
Dag mede dromers,
Ik zit zo een beetje rond te surfen, en kwam zo ook langs het onderwerp waterkoeling. En aangezien mijn pc toch behoorlijk warm wordt (beetje overgeclocked ) wou ik mij dus een zetje halen.
Maar nu zit ik met het volgende probleem, hier in de buurt van Oldenzaal kan ik geen shops vinden die dat spul heeft (alleen perfect systems maar die vind ik nog redelijk duur). Dus weet iemand of er hier in de buurt van Oldenzaal een shop is die waterkoeling verkoopt tegen een redelijke prijs..?
Nu kun je natuurlijk wel zeggen bestel het ergens en laat het opsturen, maar daar ben ik zelf niet zon fan van. Stel het zou kapot zijn moet je het weer trug sturen en dan weer een week of wat wachten totdat er weer iets terug komt.
Alvast bedankt  |
|
Goldeagle
Drome regular
280 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 15:07:12
|
je moet zowiezo niks bij perfect systems halen klote winkel ze hebben een kapotte processor verkocht:S :@ van 115 euro |
 |
|
Rickz
Drome oldsko0l
740 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 15:11:09
|
mjah ik heb nog geen problemen gehad met hun... maarjah, beter voorkomen dan genezen ;) |
 |
|
[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l
 1385 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 19:14:24
|
quote: Originally posted by Goldeagle
je moet zowiezo niks bij perfect systems halen klote winkel ze hebben een kapotte processor verkocht:S :@ van 115 euro
das nie de fout van hun, maar van de fabrikant slimmerd  |
Visit www.desertrabbits.com the [DR] site sometime ;) |
 |
|
[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l
 1385 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 19:14:56
|
maar salland automatisering dan? |
Visit www.desertrabbits.com the [DR] site sometime ;) |
 |
|
Rickz
Drome oldsko0l
740 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 20:06:55
|
ff sait zoeken :) |
 |
|
Goldeagle
Drome regular
280 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 22:02:34
|
quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Goldeagle
je moet zowiezo niks bij perfect systems halen klote winkel ze hebben een kapotte processor verkocht:S :@ van 115 euro
--------------------------------------------------------------------------------
das nie de fout van hun, maar van de fabrikant slimmerd
ja ok maar je neemt aan dat winkels ook wel producten inkopen die van een goede kwaliteit zijn of zie ik dat fout |
 |
|
Burrito
Drome Crew
 533 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 22:42:09
|
hmmm in Losser geloof ik zit freezinghardware, zo'n beetje de grootste internetshop van NL op waterkoelings gebied, en je kan ook afhalen enzo, ik ben er wel eens geweest.... http://www.freezinghardware.nl |
Drome CS 1.6 Main Compo Admin |
Edited by - Burrito on 16-05-2005 22:42:54 |
 |
|
Simple
Drome regular
 332 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 22:48:58
|
Hoe zit het dan met dat water? of begrijp ik het systeem van waterkoeling verkeerd.
Moet je het water niet ooit verversen ofzo?
|
!Drome -13- Seat: 1964!Top! !Drome -12- Seat: 1157! |
 |
|
Simple
Drome regular
 332 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 22:51:32
|
Ik denk dat ik het systeem van waterkoeling heel slecht begrijp maar weet nog niet hoe het nou echt werkt.
|
!Drome -13- Seat: 1964!Top! !Drome -12- Seat: 1157! |
 |
|
Rol
Drome Crew
 877 Posts |
Posted - 16-05-2005 : 22:56:08
|
Goldeagle, aan je posting te zien weet je waarschijnlijk niet echt hoe de markt in elkaar zit. Aangezien als er iets kapot verkocht word en er is geen zichtbare schade of reden om aan te nemen dat het niet om een nieuw product gaat het 99,9% al kapot uit de fabriek vertrokken is en alle andere tussen liggende schakels tot aan de koper hier niets anders kunnen doen dan na het ontdekken het retour te sturen. En aangezien je er van uit mag gaan dat een product wat verpakt is werkend zou moeten zijn is het voor de tussenliggende schakels ook geen reden om producten te gaan testen om te kijken of ze wel werken, dit zou tevens elk product aardig wat duurder maken. Tevens moet ik erbij vermelden dat ik nog nooit problemen heb gehad met het rma-en van defecte hardware bij perfect systems zelfs niet op de dag dat de garantie verliep/verlopen was. En heb daar al voor een behoorlijk bedrag besteed.
Maar om terug te komen op je verhaal, heb je al eens gekeken op tweakers.net wat er allemaal in de buurt van oldenzaal zit aan bedrijven met waterkoeling en die een winkel hebben, zelf weet ik namelijk alleen i-net shops hier in de buurt. |
Drome Servicedesk Leader |
 |
|
Rickz
Drome oldsko0l
740 Posts |
Posted - 17-05-2005 : 08:53:38
|
Thnx Buritto.. Ik denk dat ik hem bij Freezing Hardware ga halen :)...
En Rol bedoel jij met internet shop, shops waarbij je alleen over het internet kan bestellen en toegestuurd krijgt (die dus geen showroom oid hebben?). Anders mag je hier wel een paar van die shops neer zetten.. :) |
 |
|
Burrito
Drome Crew
 533 Posts |
Posted - 17-05-2005 : 10:23:41
|
freezinghardware is in principe een internetstore maar ik heb ook problemen gehad en ze losten het zeer netjes op, geen rare vragen of dingen (mijn CPU-blok viel uit elkaar, letterlijk!) gewoon een nieuwe en die kon ik ook ophalen. |
 |
|
Burrito
Drome Crew
 533 Posts |
Posted - 17-05-2005 : 10:25:17
|
quote: Originally posted by NoardStirN
Hoe zit het dan met dat water? of begrijp ik het systeem van waterkoeling verkeerd.
Moet je het water niet ooit verversen ofzo?
het is gewoon een gesloten systeem, er zal altijd wel een BEETJE water verbruikt worden maar een goed systeem is gesloten genoeg dat je maanden met je "water" kan...
zie het als een koeling van een auto-motor.
als je het echt wil weten moet je op drome maar ff komen kijken, laat ik je mijn systeem wel zien ;) |
 |
|
CyPleX
Drome junior
 101 Posts |
Posted - 17-05-2005 : 11:11:14
|
ik heb al 5 jaar ervaaring met waterkoeling dus als je iets wilt weten laat maar wat horen, ik bouw zelf trouwens ook cool systemen dus gewoon alles zelf maken incl radiator en waterblok. |
WWW.BEAM-ON.NL The site for laser beams |
 |
|
Rickz
Drome oldsko0l
740 Posts |
Posted - 17-05-2005 : 15:44:23
|
cyplex heb je msn?? mag je me wel toevoegen.. rolover1989@ho....
maar burrito... volgens mij kun je het daar in losser niet afhalen als je het via die site besteld ofwel?? want ik had dan een setje samengesteld maar dan staat er rembours of vooraf betalen maar niet afhalen..? |
 |
|
Burrito
Drome Crew
 533 Posts |
Posted - 17-05-2005 : 16:07:14
|
nee ik geloof niet dat ze normaal gesproken met afhalen doen... maar als je dat wil zou ik ze gewoon ff bellen, ik denk niet dat ze er heel moeilijk over doen |
 |
|
Topic  |
|