Author |
Topic  |
|
Lemn8
New Member
 41 Posts |
Posted - 23-06-2005 : 09:51:39
|
Nou weet ik niet of het handig is dit hier neer te gaan zetten maar ik schrok toch een beetje van het bericht die ik vandaag op Tweakers te lezen kreeg.
Ik plaats dit puur om mensen op de hoogte te brengen.
Caus I Care.
------------------------------------------------------------------ Reclame voor warez nekt LAN-party
Door Ren� Wichers - donderdag 23 juni 2005 - 08:14 - Bron: Het Laatste Nieuws - Submitter: Gizmo-online.be - Views: 6.435 Naar deze week bekend is geworden heeft de Belgische politie op zes mei jongstleden een inval gedaan op een LAN-party in Gent. De lange arm der wet nam dertien pc's en twee externe harde schijven mee, waarop 40.000 mp3'tjes en 1500 films waren aangetroffen. Hoewel een LAN-party doorgaans primair op gamen gericht is, is het niet ongewoon dat de aanwezigen de gelegenheid te baat nemen om op elkaars harde schijf rond te neuzen. In dit geval werd echter ook reclame gemaakt voor de aanwezigheid van servers waarvan de 'op illegale wijze gereproduceerde' content kon worden gedownload. De SABAM en de Belgische afdeling van de IFPI dienden daarop samen een klacht tegen de organisatie in, waaraan de Gerechtelijke Dienst Arrondissement Gent, sectie zwendel en namaak, en de Computer Crime Unit Gent middels de inval gehoor gaven.
De SABAM en de IFPI maakten bekend dat ze in de komende maanden organisatoren van LAN-party's zullen voorlichten over de problematiek rond de illegale distributie van media. Ook zouden de nodige maatregelen worden genomen om de verboden verspreiding terug te dringen. Of deze zaak een afschrikwekkend voorbeeld zal leveren valt vooralsnog te bezien: nog onlangs werd een 35-jarige man uit het Belgische Bilzen wegens handel in illegale waar tot een relatief lage straf veroordeeld. De rechtbank van Tongeren was toen van mening dat de omvang van door illegale kopie�n geleden schade geen maat voor de hoogte van de straf mocht zijn.
P.s. Dit bericht is goed bedoeld. Maar hij mag verwijderd worden ik heb in ieder geval mijn best gedaan.
|
Ik wil niet stoken maareuhh...... VUURTJUH!!!
(De man met de Barbie-Tippel-kast.)
Seat:0646 0691 1409 1432 |
|
Apollo
Drome Founder
 1129 Posts |
Posted - 23-06-2005 : 10:15:23
|
Hier hebben we het al eerder over gehad :)
Het uitwisselen van auteursrechtelijk beschermde software is ook illegaal. Dat we in Nederland op dit vlak in een gedoogcultuur leven weet ook iedereen, net zoals dat iedereen dus OOK weet dat het gewoon niet mag. Wij ondersteunen het ook niet, wij organiseren een lan GAMING evenement, en de verantwoordelijkheid voor wat je als bezoeker doet / niet doet ligt, zoals altijd en overal, bij jezelf. Maar gelukkig komt de overgrote meerderheid gewoon om te gamen en lol te hebben.
Opnieuw verwijs ik ook naar ons reglement:
* Programmatuur die door onze bezoekers op servers wordt gezet of via het netwerk wordt getransporteerd, word geacht Shareware of Public Domain te zijn. Wanneer een bezoeker ons op de hoogte stelt van het tegendeel hiervan, zullen wij de betreffende software onderzoeken en indien noodzakelijk verwijderen. * Wij zijn technisch niet in staat zelf een permanente controle uit te voeren op door bezoekers ge�nitieerde bestandsoverdrachten, dus zijn wij als organisatie niet aansprakelijk te houden voor mogelijke auteursrechtelijk beschermde software die via ons netwerk getransporteerd zou kunnen worden. Het is illegaal om auteursrechtelijk beschermde software te reproduceren, zonder de toestemming van de auteur of uitgever. * Mogelijk illegaal softwareverkeer dat plaatsvindt tussen bezoekers is de verantwoordelijkheid van de bezoekers zelf, niet de onze. Wij doen ons best de privacy van de bezoekers te waarborgen, maar legaal gezien kunnen we dit niet garanderen, noch kunnen we er verantwoordelijk voor worden gehouden. Daarom is verstrekt materiaal geheel voor de verantwoordelijkheid van de bezoeker. Wij accepteren geen verantwoordelijkheid voor inhoud, gebruik, eigendom, betrouwbaarheid of accuratesse hiervan. * Het is niet toegestaan hard- en/of software te gebruiken waarvan je niet de eigenaar bent, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de eigenaar. |
Drome Management Team / Stichtingbestuur |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|