Author |
Topic  |
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 28-06-2005 : 09:25:31
|
quote: kun je doen ja.. maar een wereld van verschil zal t zeker niet make..
Ik hou t meer op raid controllers met sata aansluitingen
inderdaad, dus dan zal ik gewoon nemen wat mijn andere HD ook heeft, maar uhm, als het zoon grijze flatcable is.. kan het dan niet anders dat het IDE is?
en is IDE het zelfde als ATA ultra 100?
m.v.g Dani�l |
Drome XI : 0466 Drome XII : 0420 Drome XIII : 0420 -------------------------------- http://specs.tweak.to/12601 |
 |
|
Stony
Drome regular
316 Posts |
Posted - 28-06-2005 : 09:31:44
|
ATA 100 is een idd een versie van ide
zo heb je ook nog ATA66 (dacht ik ?) lekker oud
en ultra ata 133,
en idd zo'n grijse dunne brede kabel is een ide kabel, een sata aansluiting is ongeveer 1cm breed dus t verschil merk je wel |
Hardcore, The only true Religion!! *Drome 11 @ 0905* *Drome 12 @ 0019* *Drome 13 @ *****
FREE CORE !! @ www.dutchhardcore.tk |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 28-06-2005 : 11:20:46
|
ik heb inmiddels de bestelling geplaatst,
op deze topic mag een slotje. |
Drome XI : 0466 Drome XII : 0420 Drome XIII : 0420 -------------------------------- http://specs.tweak.to/12601 |
 |
|
NoepZor
Drome oldsko0l
 664 Posts |
Posted - 28-06-2005 : 11:42:25
|
wat heeft iedereen toch met getallen ?? Ata 66 voldoet in principe nog hoor (geen raid). Die kan 66MB/s aan, een moderne schijf trekt zon 60MB/s. Dus ATA100 zou helemaal geen probleem moeten geven met 1 schijf, ATA 133 kan dus gewoon 2 moderne schijven aan. S-ata 150 en Sata II 300 is dus alleen in theorie en met raid (Dus X x 60Mb/s) sneller (Op Native Command Queing na, opdrachten in een efficiente volgorde afwerken ipv gewoon maar in de volgorde van binnenkomst). |
Drome 13 #1296 |
 |
|
Stony
Drome regular
316 Posts |
Posted - 29-06-2005 : 14:12:47
|
quote: Originally posted by NoepZor
wat heeft iedereen toch met getallen ?? Ata 66 voldoet in principe nog hoor (geen raid). Die kan 66MB/s aan, een moderne schijf trekt zon 60MB/s. Dus ATA100 zou helemaal geen probleem moeten geven met 1 schijf, ATA 133 kan dus gewoon 2 moderne schijven aan. S-ata 150 en Sata II 300 is dus alleen in theorie en met raid (Dus X x 60Mb/s) sneller (Op Native Command Queing na, opdrachten in een efficiente volgorde afwerken ipv gewoon maar in de volgorde van binnenkomst).
ehmz, we hebben het over de snelheid van schijven, "ATA 133 kan dus gewoon 2 moderne schijven aan." hij vroeg of ata hetzelfde was als ide (de aansluiting dus) ik volg je verhaal niet..
ennuh jij haalt met een ide schijf dus ff echt geen 60mb/s als je uitgaat van bijv. ata-66. Dit zijn gewoon oude schijven, alleen met modernere schijven zul je dat mischien nog halen.
de modernere ide schijven bijv. maxtor diamondmaxplus10 (ozzo) halen mischien net 55/60mb/s en die hebben dan ook een ata-133 aansluiting. Sata schijven zouden in theorie 125mb/s halen maar meestal iets van rond de 60mb/s idd. En sata II bestaat niet....
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het feit dat een harde schijf of moederbord de sticker "SATA II" draagt op zich vrijwel geheel nietszeggend. De naam wordt vaak in verband gebracht met verbeteringen zoals een grotere bandbreedte en een flink aantal extra features, maar deze connectie is eigenlijk veel minder sterk dan door veel mensen aangenomen wordt. Oorspronkelijk was "SATA II" namelijk de naam van de werkgroep die uitbreidingen op de originele SATA-standaard ontwikkelt. Dit team heeft al een aantal verschillende verbeteringen bedacht, zoals een twee keer zo snelle versie van de interface, Native Command Queuing en hotswapping. Door de ongelukkig gekozen naam van de werkgroep denken veel mensen echter ten onrechte dat er een tweede versie van de standaard bestaat die al deze features omvat, maar dat is helemaal niet waar. De standaard is nog steeds SATA, en niets anders.
Het was de bedoeling dat harde schijven en controllers gewoon op basis van hun features en snelheid zouden worden gespecificeerd, niet dat er een zwart-wit scheiding tussen SATA en "SATA II" zou ontstaan. Dit is echter mislukt, want ondanks het feit dat de groep zijn naam inmiddels veranderd heeft naar SATA-IO is de naam "SATA II" zijn eigen leven gaan leiden. Hij wordt nu bijna willekeurig gebruikt als een product ook maar ��n van de door de SATA-IO bedachte toevoegingen of verbeteringen ondersteunt, en dat vaak zonder duidelijk te specificeren welke dat precies is. De boodschap die de groep nu uit probeert te dragen is dat dit een misleidende gewoonte is, omdat "SATA II" helemaal geen vaste betekenis heeft. Als consument is het dan ook zaak om voorbij de sticker te kijken en goede informatie in te winnen over welke extra features en welke snelheid een bepaald product ondersteunt, aangezien puur de kreet "SATA II" dus eigenlijk niets betekent.
|
Hardcore, The only true Religion!! *Drome 11 @ 0905* *Drome 12 @ 0019* *Drome 13 @ *****
 |
|
aimee
Drome no0b
60 Posts |
Posted - 29-06-2005 : 15:14:00
|
ik heb ook net een nieuwe hdd besteld maxtor daimond 10 250GB 16mb cache 7200rpm |
 |
|
Stony
Drome regular
316 Posts |
Posted - 29-06-2005 : 18:31:07
|
quote: Originally posted by aimee
ik heb ook net een nieuwe hdd besteld maxtor daimond 10 250GB 16mb cache 7200rpm
ik heb precies dezelfde besteld 
alleen 2 stuks :) |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 29-06-2005 : 19:12:41
|
haha,
ik zat ook nog te denken over die schijf :),
maar jah, morgen / overmorgen heb ik die binnen (H) |
 |
|
Topic  |
|