| Author |
Topic  |
|
|
DaRude
Drome junior
 247 Posts |
Posted - 04-12-2009 : 23:01:12
|
Misschien dat dit topic wordt opgevat als vraag maar dat is niet het geval, als ik een echte vraag heb stel ik die wel aan de helpdesk. Ik ben gewoon even benieuwd wat bezoekers van Drome verwachten van servers die door andere bezoekers worden meegenomen, aangezien ik zeker van plan ben dat dit jaar weer te doen.
- Verwacht men nog steeds (anonieme) FTP-toegang of zijn we daar inmiddels overheen? Persoonlijk vind ik FTP nogal 1999, tegenwoordig doe ik alles met Samba (voor de niet-technici onder ons: Windows shares), is ook prettiger configureren.
- Wordt DC++ nog heel actief gebruikt?
- Gaan mensen op een LAN als Drome op zoek naar dedicated game-servers of starten ze net zo lief een multiplayergame op hun eigen machine?
Verder hoor ik het graag als mensen nog andere ideeen hebben over wat een server op Drome zou moeten en kunnen doen. Verder ben ik wel benieuwd hoeveel plek Drome 14 heeft voor bezoekers-servers (ja, dat is wel een vraag ), want ik kan er ook best 2 meenemen als dat past in de auto (1 om Windows games te hosten en 1 voor Linux game-servers)
Edit: hij gaat inderdaad mee, want ik heb de 5 euro ook al betaald  |
You can only be young once, but you can always be immature |
Edited by - DaRude on 05-12-2009 15:23:14 |
|
|
Natalia
Drome oldsko0l
 590 Posts |
Posted - 04-12-2009 : 23:07:22
|
quote: Originally posted by DaRude want ik kan er ook best 2 meenemen als dat past in de auto
Heej kijk nou, een stukje vraag dat ik kan beantwoorden.. Zolang we niet met meer man zijn kan 2 servers makkelijk. Espace ftw!
Voor de rest, ehm.. geen idee *laat haar blonde haren maar als reactie zien* |
Drome 15: 115 Drome 14: 121 Drome 12: 1225 Drome 11: 1293 Drome 10: 504 |
 |
|
|
Mrkuiken
Drome no0b
87 Posts |
Posted - 04-12-2009 : 23:59:41
|
quote: Originally posted by DaRude
Misschien dat dit topic wordt opgevat als vraag maar dat is niet het geval, als ik een echte vraag heb stel ik die wel aan de helpdesk. Ik ben gewoon even benieuwd wat bezoekers van Drome verwachten van servers die door andere bezoekers worden meegenomen, aangezien ik zeker van plan ben dat dit jaar weer te doen.
- Verwacht men nog steeds (anonieme) FTP-toegang of zijn we daar inmiddels overheen? Persoonlijk vind ik FTP nogal 1999, tegenwoordig doe ik alles met Samba (voor de niet-technici onder ons: Windows shares), is ook prettiger configureren.
- Wordt DC++ nog heel actief gebruikt?
- Gaan mensen op een LAN als Drome op zoek naar dedicated game-servers of starten ze net zo lief een multiplayergame op hun eigen machine?
Verder hoor ik het graag als mensen nog andere ideeen hebben over wat een server op Drome zou moeten en kunnen doen. Verder ben ik wel benieuwd hoeveel plek Drome 14 heeft voor bezoekers-servers (ja, dat is wel een vraag ), want ik kan er ook best 2 meenemen als dat past in de auto (1 om Windows games te hosten en 1 voor Linux game-servers)
Ik neem aan dat Drome gewoon kijken naar het totale aantal Servers die mensen gereserveerd hebben... zijn dit er niet zoveel dan kun je denk ik gewoon nog een server meenemen mits je die betaald uitraad:).
DC++ wordt denk ik nog steeds gebruikt, ik vindt het personelijk nog altijd een schijt programma:) maar goed.
Als er van een game een dedicated server is denk ik dat ze eerder daarop gaan gamen (is vaak veel stabieler, en beter pings) + als iemand de game host en iets anders doet kun je dat merken in de game). Of geen zin meer heeft om te spelen wordt server + eventueel mensen die er op zitten gekickt:).
Dus wat verwacht ik van een pruttel/Game server op drome.
*Stabiliteit *48 uur up *Service (bijvoorbeeld: dat je op irc beschikbaar bent voor mensen als er iets met de server is of een reset nodig heeft.
Op 13.5 heb ik mijn server mee genomen uitraad neem ik hem dit keer weer mee voor CSs:DM en een gewone CSs server.
|
Edited by - Mrkuiken on 05-12-2009 00:00:40 |
 |
|
|
Mevius
Drome oldsko0l
 782 Posts |
Posted - 05-12-2009 : 00:55:27
|
Ik vind het een beetje vreemd om hier 5 euro per server voor te vragen, op een lan van 1000+ man snap ik het maar op zo'n relatief kleine lan is het alleen maar leuk als mensen een server meenemen.
Vorige keer had ik 'm keurig geregistreerd maar keek iedereen me maar vreemd aan toen ik met een server aan kwam zetten :'). |
DRoME 11 seat: 1131 DRoME 12 seat: 1131 DRoME 13 seat: 1131 DRoME 13.5 seat: 103 DRoME 14 seat: 190 DRoME 15 seat: 35 DRoME 16 seat: 108 DRoME 17 seat: 31 |
 |
|
|
Mrkuiken
Drome no0b
87 Posts |
Posted - 05-12-2009 : 01:11:21
|
Elke server gebruikt 1 of meedere utp connecties die naar een Switch gaan. Hier voor moet ook apparatuur gehuurd worden en waarschijnlijk komt daar die 5 euro vandaan. Dat denk ik in elk geval:).
Maar wat is 5 euro nou:).
|
Edited by - Mrkuiken on 05-12-2009 01:12:24 |
 |
|
|
Frank HF
Drome junior
169 Posts |
Posted - 05-12-2009 : 10:10:14
|
Ik zat ook te denken om een servertje mee te nemen.... Meeste storage zit echter in mijn normale PC (5TB) en een gameserver.... tsja.
Het is wel een leuk apparaat verder (E8600 dualcore, 4GB ram, 250 GB disk etc) dus er kan best wel wat leuks op draaien.
Counterstrike servertje(s)... MW2? (Als daar dedicated server voor uitkomt)...
Op regroup heb ik ooit eens iets gedaan met een datingservice (hehe)... Als iemand wat nuttigs heeft... just holla :P |
BAM! To Behold, Built of Both Brilliance and Barbarity by Bastards. The Brotherhood of Blasphemy, Battling the Bland, the Bogus, the Benign, Bedlam? Bring it On. But i Babble. Better to Be Brief. |
 |
|
|
Frank HF
Drome junior
169 Posts |
Posted - 05-12-2009 : 10:11:40
|
Ow en over SMB shares... ik vind dat ook erg 2001... Hoewel DC++ me ook behoorlijk in de steek laat btw.
FTP gebruik ik iig nooit meer |
BAM! To Behold, Built of Both Brilliance and Barbarity by Bastards. The Brotherhood of Blasphemy, Battling the Bland, the Bogus, the Benign, Bedlam? Bring it On. But i Babble. Better to Be Brief. |
 |
|
|
Kecin
Drome junior
 126 Posts |
Posted - 05-12-2009 : 14:47:04
|
Ik share een kleine TB via DC... Misschien rond die tijd een servertje ook, maar ligt ff aan het geld, en die zal geshared worden over DC, FTP, en wellicht Windows folders... |
Heyyyy Marlous, ik wil met je onder de douche! |
 |
|
|
Frenck
Drome Founder
 60 Posts |
Posted - 05-12-2009 : 23:30:46
|
DC is naar mijn mening de beste manier op een LAN Party. Van SMB word je ook niet altijd even vrolijk (hoewel wij uiteraard wel voorzien in een WINS server).
Tevens kan het goed dienst doen als chat... IRC word (helaas) bijna niet meer gebruikt. De laatste Drome (13.5) hadden we geen IRC server meer en heb er serieus maar 1 vraag over gehad... (waarom we geen IRC hadden)
|
Drome Systems Crew |
 |
|
|
Frenck
Drome Founder
 60 Posts |
Posted - 05-12-2009 : 23:42:03
|
quote: Originally posted by DaRude Verder ben ik wel benieuwd hoeveel plek Drome 14 heeft voor bezoekers-servers (ja, dat is wel een vraag ), want ik kan er ook best 2 meenemen als dat past in de auto (1 om Windows games te hosten en 1 voor Linux game-servers)
Plek genoeg... (op dit moment althans), er is nog niet besloten hoeveel wij er maximaal accepteren. Maar gezien Drome 13.5 zal het totaal aantal bezoekers server wel meevallen.
Dus, als je er 2 mee wil nemen, mag dat uiteraard :)
quote: Originally posted by CoolyBoy
Ik vind het een beetje vreemd om hier 5 euro per server voor te vragen, op een lan van 1000+ man snap ik het maar op zo'n relatief kleine lan is het alleen maar leuk als mensen een server meenemen.
Vorige keer had ik 'm keurig geregistreerd maar keek iedereen me maar vreemd aan toen ik met een server aan kwam zetten :').
Zoals iemand al eerder terecht zij, heeft dit te maken met het netwerk dat we inhuren, aantal poorten dat we hebben en die ook betaald moeten worden, maar denk bijvoorbeeld ook aan stroom verbruik en het werk dat we er mee hebben.
Bedankt in ieder geval voor je input m.b.t. de chaotische afhandeling van de bezoekers servers. Voor ons was Ameland ook nieuw op dat moment. Wellicht geen excuus, maar dat maakte het voor ons ook lastig / een zooitje.
Maar maak je niet druk, dit jaar gaat dat allemaal helemaal goed, zo niet, weet je me vast wel te vinden op de lan ;) |
Drome Systems Crew |
Edited by - Frenck on 05-12-2009 23:45:55 |
 |
|
|
DaRude
Drome junior
 247 Posts |
Posted - 06-12-2009 : 17:15:53
|
quote: Originally posted by Frenck
DC is naar mijn mening de beste manier op een LAN Party. Van SMB word je ook niet altijd even vrolijk (hoewel wij uiteraard wel voorzien in een WINS server).
Als er een WINS server aanwezig is maakt dat het wel makkelijker inderdaad. Ik vraag me wel af welke problemen je verwacht met SMB.
quote: Originally posted by Frenck
Tevens kan het goed dienst doen als chat... IRC word (helaas) bijna niet meer gebruikt. De laatste Drome (13.5) hadden we geen IRC server meer en heb er serieus maar 1 vraag over gehad... (waarom we geen IRC hadden)
Dan stel ik hem bij deze alvast, want dat ga ik op Drome zelf vast vergeten. Zelf ben ik nog wel een IRC gebruiker namelijk. Ik ken verder de chatfuncties in DC++ niet, ik zal zorgen dat ik voor april heb uitgezocht hoe dat proggie ook alweer werkt  |
 |
|
|
Arfman
Drome Founder
 1876 Posts |
Posted - 06-12-2009 : 22:10:31
|
Simpel: download het (dcplusplus.sourceforge.net), stel in welke mappen je wilt sharen, laat hem een dagje pruttelen (hashen), en op Drome connect je naar dc.drome.lan  |
Drome Competition Organiser. |
 |
|
|
DaRude
Drome junior
 247 Posts |
Posted - 07-12-2009 : 00:45:26
|
quote: Originally posted by Arfman
Simpel: download het (dcplusplus.sourceforge.net), stel in welke mappen je wilt sharen, laat hem een dagje pruttelen (hashen), en op Drome connect je naar dc.drome.lan 
Daar kan ik dus alleen maar een gekke Windows binary downloaden. Maar alle data die ik wil sharen staat op mijn server die Linux draait . Gelukkig bestaat er zoiets als linuxdcpp (http://linuxdcpp.berlios.de/). Hopelijk werkt die goed. |
 |
|
| |
Topic  |
|