| Author |
Topic  |
|
|
Jeez
Drome no0b
80 Posts |
Posted - 11-01-2010 : 11:26:16
|
Welk besturingssysteem kan jouw goedkeuring wegdragen?
Ik zou de volgende indeling maken: Doe je veel grafisch werk: Mac OS Wil je stabiliteit, veiligheid en controle: Linux (bv. Suse of Ubuntu)
Maar dan komt het: Gamen... Dan zit je al gauw aan M$, maar welke is het minst vervelend? Er zijn aardig wat gamers die tot de komst van 7 gebleven zijn (of nog steeds) bij XP. Ik ben zelf destijds overgestapt op Vista (en stiekem vind ik het wel prettig werken/uitzien). Ook met gamen merkte ik geen verschil, geen hardware issues gehad whatsoever.
Zijn er al veel gamers overgestapt op 7? Is het een vloek of een zegen?
Voor mij is het wachten op ondersteuning voor de Adobe suite voor Linux, en dan zal ik de overstap eindelijk maken en windows 7 puur als tweede boot hebben voor games. |
|
|
Xantip
Drome Crew
733 Posts |
Posted - 11-01-2010 : 12:44:47
|
| Ik ben overgestapt op windows 7 omdat windows XP 64bit niet zo fijn werkte als de normale XP. En gezien mijn hardware was 64bit toch behoorlijke pre! Linux zie ik als mooie server software, voor mij is het gewoon geen thuisgebruik software. |
Vrolijke bezoeker :D |
 |
|
|
Schyzofrenic
Drome no0b
60 Posts |
Posted - 11-01-2010 : 12:53:15
|
Windows 7 64 bit. na VISTA * geeft over * had ik de hoop in microsoft opgegeven. maar toen ze de RC gratis aanboden kon ik de verleiding toch niet weerstaan. en daar ben ik achteraf gezien blij om. windows 7 is in mijn ogen de redding van microsoft geweest. mac: absoluut niet alles waar een appeltje op staat moet in M.H.O in een container worden gegooid en naar afrika gestuurd worden. Linux: ik heb zelf enkel ervaring met Ubuntu , en ik moet zeggen het is uber betrouwbaar, super snel. alleen kan ik dan niet gamen en ja ik weet het met WINE en andere programma's zou het wel kunnen. maar ik ben maar een ICT niveau 3 en kan dus geen unix programmeer codes , en zelfs als ik iemand het voor me liet doen werkte de games zeer slecht. dus linux ja en nee, ja voor een kantoorpand nee voor een die-hard addicted gamer.
|
 |
|
|
Arfman
Drome Founder
 1876 Posts |
Posted - 11-01-2010 : 13:57:03
|
| Windows 7 64-bit! |
Drome Competition Organiser. |
 |
|
|
Frank HF
Drome junior
169 Posts |
Posted - 11-01-2010 : 19:23:15
|
Ik vind Windows 7 het beste OS.
Zeker gezien de compatibiliteit met 10000000000 verschillende systemen en configuraties :) |
BAM! To Behold, Built of Both Brilliance and Barbarity by Bastards. The Brotherhood of Blasphemy, Battling the Bland, the Bogus, the Benign, Bedlam? Bring it On. But i Babble. Better to Be Brief. |
 |
|
|
Jeez
Drome no0b
80 Posts |
Posted - 12-01-2010 : 13:27:43
|
Ik denk dat ik Tijdens Drome (als ik mij verveel, of mijn broertje de console-monitor in beslag neemt) de eerste stappen naar Windows 7 ga zetten. Hopelijk krijg ik nu wel een dual-boot voor mekaar met Linux. Met Vista lukte dat helaas niet, en ben na een dag of twee zoeken naar de oorzaak van corrupte MBR's en een vervelende bootloader gestopt met proberen.
|
 |
|
|
DaRude
Drome junior
 247 Posts |
Posted - 12-01-2010 : 17:30:20
|
Ik was eigenlijk van plan in de kerstvakantie Windows 7 te installeren omdat ik daar inderdaad goede verhalen over hoor. Maar dat is niet gebeurd vanwege tijdgebrek en het feit dat ik (vreemd genoeg) best tevreden ben over mijn Vista installatie.
Wat servers betreft zweer ik inderdaad bij Linux. Ik vind het dan ook vervelend dat er niet voor iedere game een Dedicated Linux server te vinden is. Gelukkig is dat wel het geval voor o.a. Teeworlds en alle Source games van Valve.
OSX heb ik alleen wat ervaring mee via mijn werk. Zeer prettig OS in termen van stabiliteit en performance, het is namelijk net als Linux ook op Unix gebaseerd (een variant van BSD om precies te zijn). Grafisch zit het er ook nog eens goed uit. Niet voor niets heeft Microsoft het hele Windows idee gejat van Apple.
Qua gamen ben je toch gebonden aan Microsoft helaas, behalve als je enkel maar Starcraft of (World of) Warcraft speelt, Blizzard heeft deze namelijk ook voor de mac gemaakt. |
You can only be young once, but you can always be immature |
 |
|
|
Recon
Drome Crew
 314 Posts |
Posted - 13-01-2010 : 13:02:18
|
quote: Originally posted by Jeez
Ik denk dat ik Tijdens Drome (als ik mij verveel, of mijn broertje de console-monitor in beslag neemt) de eerste stappen naar Windows 7 ga zetten. Hopelijk krijg ik nu wel een dual-boot voor mekaar met Linux. Met Vista lukte dat helaas niet, en ben na een dag of twee zoeken naar de oorzaak van corrupte MBR's en een vervelende bootloader gestopt met proberen.
Denk hierbij er wel aan dat je dan wel zelf je eigen drivers e.d. mee neemt. Windows 7 ondersteunt echt een hoop. Maar mijn wireless USB gevalletje werd niet ondersteund op 64 bits b.v.
Wij gaan het in ieder geval niet voor je downloaden via onze mobiele telefoons. ;) |
Drome Compo Organiser |
 |
|
|
Jeez
Drome no0b
80 Posts |
Posted - 13-01-2010 : 13:43:24
|
Qua games op Linux is het wel een keer leuk om te kijken naar Nexuiz. De goede tijden van Quake zullen weer herleven, uiteraard in een grafisch geupdate jasje...
Tjah, het driver verhaal. Met Vista werd er ook van alle kanten gediscussieerd over moeilijkheden. Afgezien van de drivers voor mijn moederbord heb ik de benodigde zaakjes als videodrivers en DirectX netjes in een mapje opgeslagen. Wel goed van je om het aan te halen. Ik zie het me zomaar gebeuren dat ik weer een image terug moet zetten na de installatie omdat ik iets cruciaals mis. Gelukkig heb ik geen vreemde hardware (ps-2 keyboard en muis, HD's gewoon op SATA etc.). Maar als ik tussen nu en Drome 14 een upgrade doe moet ik maar eens kijken wat het driververhaal in gaat houden. En niet vergeten om Suse te branden... |
 |
|
|
Schyzofrenic
Drome no0b
60 Posts |
Posted - 14-01-2010 : 14:59:54
|
Qua games op Linux is het wel een keer leuk om te kijken naar Nexuiz. De goede tijden van Quake zullen weer herleven, uiteraard in een grafisch geupdate jasje...
Tjah, het driver verhaal. Met Vista werd er ook van alle kanten gediscussieerd over moeilijkheden. Afgezien van de drivers voor mijn moederbord heb ik de benodigde zaakjes als videodrivers en DirectX netjes in een mapje opgeslagen. Wel goed van je om het aan te halen. Ik zie het me zomaar gebeuren dat ik weer een image terug moet zetten na de installatie omdat ik iets cruciaals mis. Gelukkig heb ik geen vreemde hardware (ps-2 keyboard en muis, HD's gewoon op SATA etc.). Maar als ik tussen nu en Drome 14 een upgrade doe moet ik maar eens kijken wat het driververhaal in gaat houden. En niet vergeten om Suse te branden...
shame on you ! als je toch perse linux wil draaien raad ik Ubuntu aan. en ik heb daar zowel de desktop als server dvd's van, dus mocht je ze willen hebben kan ik ze wel meenemen. |
 |
|
|
Jeez
Drome no0b
80 Posts |
Posted - 14-01-2010 : 15:59:26
|
Ik heb ooit Kubuntu geinstalleerd, dat was mijn allereerste probeersel met Linux. Het is mij nooit gelukt om daar Compiz (toen nog Beryl) draaiend te krijgen. Suse is vooral qua installatie wel lekker te doen. Ik heb eigenlijk nog het meeste met Sabayon geknutseld, deze is wat onbekender maar werkt gewoon 100% out of the box (inclusief alle drivers en software die je nodig hebt) Ik download de desktop dvd wel voordat ik naar Drome ga. Heb ik ook een legale reden voor snel internet :P |
 |
|
|
Clairvoyant
Drome no0b
 80 Posts |
Posted - 15-01-2010 : 14:41:11
|
omg krijgen we weer een hele wellus/nietus over distros? Gewoon BSD jongens.... ;)
Anywho, even ontopic; ikzelf neem eigenlijk altijd gewoon mijn Linux desktop mee, maar speciaal voor drome hang ik er dan een extra schijfje in waar ik windows van boot voor het gemak van installatie van nieuwe games. Als ik wil gamen tijdens drome, boot ik even naar windhoos. Na het weekend wipe ik die schijf weer gewoon :)
Heb tijdens, ik geloof, drome 8 een poging gedaan om echt 100% Linux te blijven gebruiken maar Cedega was helaas nog niet in staat om de meeste games te trekken. Maar boeiuh; gewoon winprut schijfje mee, lekker gamen, en daarna de zaak weer clean. Problem solved.
Windows 7 lijkt me wel een leuke om eens te testen. KDE op een windows kernel. lachen! ;) |
"The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it." --Terry Pratchett |
 |
|
|
Jeez
Drome no0b
80 Posts |
Posted - 15-01-2010 : 22:36:41
|
quote: Originally posted by Clairvoyant Windows 7 lijkt me wel een leuke om eens te testen. KDE op een windows kernel. lachen! ;)
Dat mag je me wel eens showen :) (Wil ik ook kunne!) |
 |
|
|
DaRude
Drome junior
 247 Posts |
Posted - 17-01-2010 : 17:32:41
|
quote: Originally posted by Clairvoyant Windows 7 lijkt me wel een leuke om eens te testen. KDE op een windows kernel. lachen! ;)
Dat mag je me wel eens showen :) (Wil ik ook kunne!)
Jeez, wat Clairvoyant bedoelt volgens mij, is dat de nieuwe look en feel van Windows 7 erg doet denken aan KDE, en daar ben ik (en velen met mij) het mee eens. Het is niet hetzelfde, maar ze hebben een aantal dingen erg goed afgekeken. Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen zullen we maar zeggen. |
You can only be young once, but you can always be immature |
 |
|
|
Sethirad
New Member
11 Posts |
Posted - 08-02-2010 : 10:02:23
|
| Ik gebruik Windows 7 64Bit en ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. |
 |
|
| |
Topic  |
|