PHOTO : D17 Photo Gallery
MOVIES : D17 Intro | D17 Impressie
Nick:   Wachtwoord:  
   
PHOTO : D17 Photo Gallery
MOVIES : D17 Intro | D17 Impressie
Nick:   Wachtwoord:  
imageimage
Δ Unreal Tournament 2004
Name:
Size:
Admin:
Max Teams:
SE/DE:
Unreal Tournament 2004 - iDM
1 vs 1
Recon
64
Single Elimination


In development by Epic Games -- the masterminds behind the Unreal franchise -- in conjunction with Digital Extremes, Unreal Tournament 2004 builds on the success of last year’s smash Unreal Tournament 2003, adding all new maps, characters, play modes, vehicles, weapons and technology. Featuring more than twice the amount of content as its predecessor (Unreal Tournament 2003), Unreal Tournament 2004 challenges gamers to develop lightning-fast reflexes and battlefield strategy.

The Tournament is a true measure of skill and determination... let battle commence!

Official Website: Unreal Tournament 2004

Vragen/opmerkingen? Forum topic over deze competitie.

Competitie prijzen


Nog niet bekend.

Server instellingen


  • Het controleren van de server instellingen is de verantwoordelijkheid van beide spelende spelers. Als server instellingen verkeerd staan dan dienen de spelers meteen de compo admin te waarschuwen. De match zal niet opnieuw gespeeld worden als beide spelers vooraf geen commentaar op de server hadden.
  • De server moet op zijn minst naar v3369 gepatched zijn.
  • De server tickrate moet tussen de 30 en 35 staan op zowel Linux als Windows servers. Als beide spelers overeenkomen om op een andere tickrate te spelen dan is dit toegstaan.
  • Alleen de compo admin mag in een server spectaten, of het op de bigscreens laten projecteren.
  • De server hoort geen ‘Taunts’ toe te laten, maar als dit om wat voor redden wel kan mag men er geen misbruik van maken. Taunt/Fire en/of Taunt/Movement zijn verboden!
  • Overmatig gebruik van ‘say’ is verboden.
  • De servers zullen de volgende instellingen hebben:
    o Cross-Team Priv. Chat – Off
    o Adrenaline – Off
    o Superweapons – Off
    o Power Ups – Off
    o Mutator=xgame.mutinstagib
    o Zoom instagib – Off
    o Game Speed - 1.00
    o Air Control - 0.35
    o Translocator – Off
    o Goal Score – 0
    o Time Limit - 20 minutes
    o Friendly Fire Scale - 0.00
    o Spawn Protection Time - 0.00
    o Allow Teammate boosting – Off
    o Allow Behind View – Off
    o Allow Taunts – Off
    o Force Respawn – On
    o Players Must Be Ready – On
    o Allow Admin Pausing - On
    o World Stats Logging - Off
    o Kick Idlers Time - 0
    o Max Players - 2
    o Max Spectators – 1

    Client instellingen


  • Het veranderen van net speed tijdens de match is verboden. Het minimum voor net speed is 3000 en maximum is 15000.
  • Officiele brightskins zijn toegestaan.
  • Field of View mag tussen de 80 en 120 liggen..
  • ‘Behindview’  is verboden.
  • Geen tweaks of onofficiele mods die voordeel geven zijn toegestaan
    Geen enkele bovenstaande setting mag worden veranderd gedurende een match.

    Wedstrijd regelement algemeen


  • Matches worden 1 vs. 1 gespeeld. Niet komen opdagen is een no show en is dus een forfeit loss (2 punten voor de aanwezige speler, geef dit wel even aan op irc bij de betreffende admin).
  • Elke speler moet van elke map een in eye demo opnemen en deze bewaren zo lang de compo duurd. Bij verdenking van cheaten kunnen deze door de compo admin gevraagd worden.
  • Bug usen is verboden.
  • De spelers die de eerste match in de competitie spelen, zijn vanaf dat moment de spelers die de hele competitie gaan spelen. Wisselen van spelers is gedurende de competitie niet toegestaan.

    De map list is:

    • DM-1on1-Crash
    • DM-1on1-Spirit
    • DM-1on1-Idoma
    • DM-1on1-Roughinery
    • DM-1on1-Albatros
    • DM-Compressed
    • DM-Deck17
    • DM-DE-Grendelkeep
    • DM-DE-Ironic
    • DM-Rankin
    • DM-Antalus


    Als beide spelers het er mee eens zijn kan er een andere map gekozen worden, deze moet echter wel in de officiele mappacks staan.

    Wedstrijdreglement – Poule Wedstrijden


  • Een poule match wordt gespeeld op 2 maps. Het aantal gewonnen maps wordt opgeteld en ingevuld als eindscore. Gelijkspel is toegestaan. Als je 1 match gelijk hebt gespeelt en 1 match gewonnen is dat dus 1 punt.
  • Beide spelers kiezen een map uit de maplist voor het begin van de match.

    Poule standen


  • Een forfeit loss geldt als een verlies van alle maps.
  • Een speler die een poulematch voor de 2e keer forfeit zal uit de competitie worden gezet.
  • Als een speler de competitie verlaat met nog slechts 1 wedstrijd te gaan, telt de laatste match als een forfeit loss en alle matches van die speler zullen tellen voor de einduitslag in de poule. Deze regel geldt niet voor spelers die al een match hadden geforfeit of die alle voorgaande matches had gewonnen of verloren.
  • Een speler die uit de competitie stapt nadat zij zich al gekwalificeerd had voor de playoffs, wordt vervangen door de eerstvolgende speler die achter de desbetreffende speler is geëindigd in de poule.
  • De stand in de poule wordt bepaald door het aantal overwinningen. Als 2 of meer spelers een gelijk aantal overwinningen hebben. Als dat gelijk is, wordt er een extra wedstrijd gespeeld tussen de 2 gelijk geëindigde spelers die de einduitslag zal bepalen.

    Wedstrijd reglement – Playoff Wedstrijden


  • Een playoff match kan beslist worden in 2 of 3 maps. Een mapwin resulteert in 2 punten voor de winnaar en 0 voor de verliezer, terwijl een gelijkspel 1 punt oplevert voor beide spelers. De eerste speler die 4 punten krijgt wint de match.
  • Alleen de eerste 2 maps mogen in een gelijkspel eindigen. In de derde map wordt zonodig ‘sudden death’ gespeeld.
  • Beide spelers selecteren 2 verschillende maps van de maplist voor de wedstrijd, een coinflip beslist welke map als eerste wordt gespeeld.
  • Als er een derde map gespeeld moet worden, gaat dit als volgt: de spelers strepen om beurt een map uit de nog ongespeelde maps weg totdat er 1 map overblijft. Een coinflip wie er mag beginnen met wegstrepen.

    Wedstrijd verloop


  • Spelers mogen de match pauzeren als een speler overflowt of crasht. De pauze mag maximal 5 minuten duren (genoeg om te rebooten en opnieuw te connecten). De maximale pauzetijd per map per team is 10 minuten. Een map mag niet vaker dan 2 keer gepauzeerd worden voor hetzelfde probleem bij dezelfde speler (bv. crashes). Na 2 keer moet de speler doorspelen met het probleem of moet ene vervangende speler verder spelen.
  • Spelers mogen de match pauzeren als er sprake is van duidelijke technische problemen bij een speler (stroom/netwerkuitval). Tactische timeouts zijn niet toegestaan. Problemen met een voice communicatie programma (Roger Wilco, TeamSpeak) zijn geen geldige reden voor een pauze. De eventueel aanwezige admin zal de match onmiddellijk door laten gaan als er geen geldige reden is.
  • De tijd tussen maps zal exact 10 minuten zijn, tenzij de spelers beide eerder aangeven ready te zijn. De eventueel aanwezige admin zal de map forced starten na 10 minuten.
  • Als de server crasht gedurende een match, dan zal de map alleen opnieuw gestart worden als er minder dan 1 minuut gespeeld is, of gedurende de eerste ronde voor ronde-gebaseerde matches. In alle andere gevallen zal de resterende tijd (afgerond op de minuut, met een minimum van 2 minuten) of rondes gespeeld worden, waarna de scores opgeteld worden voor de mapwin.

    Na de wedstrijd


  • De uitslag wordt ingevoerd in het composysteem door beide spelerleaders. Als beide spelerleaders de juiste score invoeren wordt de uitslag automatisch geaccepteerd.
  • Bij problemen dienen beide spelerleaders zich te melden bij de Compo Admin, direct na de match.

    Cheating


  • Cheatende spelers, mits 100% aangetoond, worden per direct verwijderd uit de competitie. Geen discussie is daarover mogelijk.
  • Alle programma's of bestanden die UT2k4 veranderen of met UT2k4 te maken hebben die niet officieel zijn, zijn verboden. Gemodificeerde pak en .exe files van UT2k4 zijn verboden, het zal niet uitmaken hoe onschuldig ze mogen lijken te zijn. Als je deze modificaties buiten de competitie gebruikt (bijv FFA op 1 van de Drome UT2k4 servers), kan dit ook leiden tot verwijdering van je speler uit de competitie. Denk dus eerst twee keer na voordat je cheat, je pakt er jezelf ermee.
  • Voice communication programmas zoals Roger Wilco, Battlecom mogen gebruikt worden, maar mogen geen reden zijn om wedstijden op te houden wegens technische problemen o.i.d.
  • Expres spel- of mapbugs gebruiken in je voordeel zal opgevat worden als cheaten en leiden tot verwijdering uit de competitie.
  • Er is geen limiet aan het gebruiken van teamkills of zelfmoord in je game ;)

    Veranderingen en uitzonderingen


    Deze regels mogen ter alle tijde van tevoren onaangekondigd veranderd worden door de Drome game-crew. De veranderingen zullen natuurlijk op tijd op het Drome-intranet of de Drome website verschijnen. Ook wordt dit tijdens de LAN omgeroepen zodat elke speler op de hoogte is. Spelers worden geacht alle regels te kennen. Als je ze niet kent, is dat geen geldige reden om ze niet op te volgen. Lees ze tijdig voor Drome goed door.

    Als er een keuze moet worden gemaakt, is de bedoeling achter de regels hoger dan de geschreven regels. Dat betekent dat sommige regels anders kunnen worden geinterpreteerd door elke speler. De beslissing door de compo-admin is dan bindend. Let wel op, een speler kan niet ter alle tijden rekenen op een verandering in de regels wanneer hun dat uitkomt.

    Het is onmogelijk om alle regels vast te leggen op papier, zodat het een 1000 pagina lange lijst wordt die niemand zal lezen. Voor situaties die niet gedekt zijn door deze regels, zal de compo-admin richting de hoofd-admin stappen om advies te vragen en dan van daaruit een beslissing nemen. Over deze beslissing kan niet worden gediscussieerd.

    Als een speler een forfeit win heeft gekregen omdat de tegenstander deze regels heeft gebroken, maar graag toch de match wil her-spelen, dan kan de competitie admin, indien er tijd voor is, dit toestaan.

    <--- Terug naar de algemene competitie pagina