image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 Mijn drome was niet leuk :((
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leodolf
New Member

9 Posts

Posted - 05-07-2004 :  00:15:08  Show Profile
Ik ben dit jaar voor het eerst naar Drome geweest, en heb geen leuke tijd gehad. Ik heb een netwerk kaart op me moederbord zitten. Ik heb daar dus me utp kabel in me pc gepropt en die van drome. Ik vulde dus de ip's/dns etc in. Ik zie idd rechtsonder dat hij een lan-verbinding heeft en ik probeer om op www.drome.lan te komen. Hij deed dat dus al gelijk niet.. Hij zei pagina niet beschikbaar. DUs ik probeer op ftp.drome.lan te komen en toen kreeg ik dit berichtje:
Windows cannot acces the this folder. Make sure you typed the file name correctly and that you have permission to acces the folder.
Details: The server name or adress could not be resolved. Afijn dacht ik.. Ik roep zo iemamd van drome en die ging ff alles na. Hij ging bij ms dos kijken ipconfig. Hij kreeg dit te zien:

Hij zei wat is dat tunneling adapter? Hij wist niet wat het was en vertrok maar. Ik was al ten einde raad.. Ik ging bij hardware beheer kijken, en deinstalleerde de netwerkkaart. Ik herinstalleerde hem en vulde alles in. Nu kon ik met cod wel op local servers komen maar niet op DC++ of ftp.lan of what so ever!! Ik vind het super jammer, heb veel misgelopen als ik het zo hoor/zie.. Wie weet wat er fout ingesteld/gedaan was??

Groeten, Leonard

DeD|Cobr@|
New Member

10 Posts

Posted - 05-07-2004 :  00:19:37  Show Profile
Kan het in je screenshot niet zien, maar het lijkt er op dat je geen DNS en WINS had ingesteld.
Go to Top of Page

Leodolf
New Member

9 Posts

Posted - 05-07-2004 :  00:22:51  Show Profile
Nee sorry, ik had wel die dns en wins ingevuld! Excuses datik het niet verteld heb.. maar dat had ik correct ingevuld!
Go to Top of Page

GaTeCRaSHeR
New Member

18 Posts

Posted - 05-07-2004 :  00:34:15  Show Profile
De naam is Lan-verbinding 3
dus je hebt 3 of meer verbindingen lijkt me
ik heb er zelf 1 lan verbinding heb je toevallig niet de verkeerde Lan-verbinding gewijzigd
Go to Top of Page

McKillem
Drome junior

179 Posts

Posted - 05-07-2004 :  08:08:23  Show Profile
quote:
Originally posted by DeD|Cobr@|

Kan het in je screenshot niet zien, maar het lijkt er op dat je geen DNS en WINS had ingesteld.

tis geen ipconfig -all

met gewoon ipconfig krijg je alleen die info.

@TS
Ik denk dat een pci netwerkkaart, van ongeveer 10 euro, een goeie gok voor je was geweest...

Edited by - McKillem on 05-07-2004 08:08:47
Go to Top of Page

Thalantis
New Member

47 Posts

Posted - 05-07-2004 :  08:18:29  Show Profile
lijkt er op dat je ipv6 er op hebt staan

drome 11 : plek 0327
drome 12 : plek 0325
drome 13 : plek 0060
Go to Top of Page

SANEX^
Drome no0b

72 Posts

Posted - 05-07-2004 :  09:36:40  Show Profile
Ik kan me niet voorstellen dat je in de 48 uur tijd die je er voor hebt gehad niet aan iemand in je omgeving gevraagd hebt je te helpen?

dat is gewoon dom van je, sorry hoor :)

ennem het ziet er naar uit dat het toch echt een fout is bij jouw pc, ook niet iets waar drome wat aan kan doen :]

Ik kan je frustratie begrijpen, maar je moest eens weten hoeveel mensen als jij er op LAN komen die hun zaakjes van te voren niet voor elkaar hebben.

Een beetje lanner hoeft alleen zijn tcp/ip settings te -wijzigen- en is klaar. Maar als je allerlij andere troep hebt lopen installeren dan maak je het alleen jezelf moeilijk ;)

blitz!
Go to Top of Page

del
New Member

49 Posts

Posted - 05-07-2004 :  09:58:39  Show Profile
jammer voor je, had je vats wel snel kunnen oplossen door je os opnieuw te installeren (test), en dan ff netwerkkaart lenen/kopen , ik had er een over :S
Go to Top of Page

NiXi
New Member

2 Posts

Posted - 05-07-2004 :  10:34:28  Show Profile
Heb ooit een x ook zoiets gehad met een onboard netwerkkaartje..
Alles geprobeerd toen, windows er opnieuw op... geen verschil..
Toen maar ander netwerkkaartje erin...en het werkte weer :-)

I Sell More Coke Than Scarface
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 05-07-2004 :  10:36:46  Show Profile
wat ook handig is: alle netwerkkaarten die je niet gebruikt disablen, weet je tenminste zeker dat die geen gezeik opleveren

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

Bachhimself
New Member

38 Posts

Posted - 05-07-2004 :  11:27:13  Show Profile
Mijn netwerk kaart haddus ook een probleem, ik d8 dus ook ff snel een kaartje halen , 27.50 kosten z eop de lan .... "ja de rest is op"dit was zaterdag ochtend al...

dit is trouwens mijn ervaring met Drome http://www.drome.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1263
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 05-07-2004 :  12:29:41  Show Profile
dan heb je die 3com 3c950 ofzo gehaald, dan weet je in ieder geval wel zeker dat je een goeie hebt, met mijn onboard kom ik niet boven de 6mb/s uit en met die 3com heb ik 11,6mb/s gehaald. nadeel van die onboard dingen is ook dat ze je cpu gebruiken

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

The Viper Man
Drome no0b

67 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:09:30  Show Profile
zet ten eerste de volgende keer ipv6 uit :)

Drome 8, 8.5, 9, 10 en 11 en 12 :)
Go to Top of Page

5chaap2k
Drome oldsko0l

436 Posts

Posted - 06-07-2004 :  08:51:29  Show Profile
dat komt door ipv6

dat heb je op een lan niet nodig ;)

http://www.fragvalley.nl
http://www.corsatuningclub.nl
Mijn autotje: http://www.tunerz.nl/?5chaap2k
Go to Top of Page

Nighteye
Drome Crew

24 Posts

Posted - 06-07-2004 :  13:55:24  Show Profile
quote:
Originally posted by The Viper Man

zet ten eerste de volgende keer ipv6 uit :)

Dat maakt helemaal niks uit .. :P

iig, tunneling device is voor IPv6 over IPv4 maar goed.
Dat die persoon dat niet weet daar kunnen wij ook niks aan doen .. als je mij had aangesproken had ik het weer wel uit kunnen leggen, maar goed je moet niet van iedereen kunnen verw88 dat ze alles weten. Als het iemand van Multimedia was ofzo (noem maar een voorbeeld ploeg) of dat je iemand van Netwerk crew aanspreekt.

Verder waren er wat problemen met de DNS server in het begin ..

daarom kon die dc.drome.lan en ftp.drome.lan bijv. niet 'resolven' (naam omzetten in een IP adres) zodoende kon je ze niet bereiken ..

had je bijv. 10.10.2.50 (dc) of 10.10.2.40 (ftp) ingetypt, had je ze wel gevonden :) Goed kan je niks aan doen ..

Drome Netwerk Crew
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,09 sec. Snitz Forums 2000