image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 DCC+ is klote....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:27:48  Show Profile
ga je btw nog een verslag schrijven van drome?

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

Hyphen
Drome no0b

63 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:36:55  Show Profile
Geef mij maar FTP, alleen jammer dat er dit keer niet zoveel goeie waren, maar then again leechen doe ik thuis wel. Game on!

DROME, what else?
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:38:59  Show Profile
heb je thuis ook 100mb up en down?

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

Bassie.De.Clown
New Member

15 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:44:28  Show Profile
De overstap van ftp naar dc++ is gewoon de slechtste qua file sharing
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:46:50  Show Profile
als die ftp pagina die er was op drome nou is goed wordt uitgewerkt met een status erbij en een wat completere lijst zou ftp wel eens hard terug kunnen komen
een progje om ftp's mee te kunnen doorzoeken zou trouwens ook niet verkeerd zijn maar ik denk dat ftp daarvoor te langzaam is

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<

Edited by - nelis on 05-07-2004 13:47:58
Go to Top of Page

McKillem
Drome junior

179 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:59:12  Show Profile
quote:
Originally posted by =\SEALS/= FK

Ik ben geen dc++ noob ik weet wat ik zeg :) Ik zelf gebruik DC++ al een hele lange tijd en heb niet zomaar een servertje :p Heb 1.5TB en fiber nic, als DC++ erg zoog/bestanden corrupt maakte zou ik het niet gebruiken.

DC++ heeft bugs ja, waaronder een hoge CPU gebruik maar de bestanden worden niet verkeerd weggeschreven. Zijn fout is dat hij geen 2 dirs heeft aangemaakt met in 1 de complete en 1 met de "nog te downloaden" bestanden. Kortom hij heeft een "nog te downloaden" bestand geopend.

Leg mij eens uit dan hoe dit mogelijk is:

liedje 1: blaat
liedje 2: hoi
liedje 3: Led goed op liedje nummer
liedje 6: whazaaaa!
liedje 7: dat bedoel ik nou

Je gaat me niet zegge dat hij dan opeens denkt die sla ik over om later te downloaden en dus disconnect van server (op de server staan ze wel).
Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 05-07-2004 :  13:59:17  Show Profile
quote:
Originally posted by nelis

Ja maar ben brak @ werk :P Kan niet goed nadenken hehe, morgen komt het verslag wel online :)

McKillem, hij download de kleine bestanden wel. Voor de grote bestanden moet je vaak ff wachten. En als de server offline gaat, dan checked dc++ om de zoveel tijd of de server weer online is. Dit doet ie per bestand, niet per user. Dus als de server bij liedje 4 offline is maar bij liedje 5 weer online is, dan download hij eerst 5 -> de rest en daarna pas liedje 4 :)

Obey the god Zeus!

Edited by - FormatKing on 05-07-2004 14:02:48
Go to Top of Page

Hyphen
Drome no0b

63 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:01:51  Show Profile
quote:

heb je thuis ook 100mb up en down?

euh nee, maar met mn kabel leeched het ook wel lekker hoor :)

DROME, what else?
Go to Top of Page

McKillem
Drome junior

179 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:04:19  Show Profile
quote:

als die ftp pagina die er was op drome nou is goed wordt uitgewerkt met een status erbij en een wat completere lijst zou ftp wel eens hard terug kunnen komen
een progje om ftp's mee te kunnen doorzoeken zou trouwens ook niet verkeerd zijn maar ik denk dat ftp daarvoor te langzaam is

Dat denk ik dus ook.
Go to Top of Page

McKillem
Drome junior

179 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:06:17  Show Profile
quote:
Originally posted by =\SEALS/= FK

quote:

Ja maar ben brak @ werk :P Kan niet goed nadenken hehe, morgen komt het verslag wel online :)

McKillem, hij download de kleine bestanden wel. Voor de grote bestanden moet je vaak ff wachten. En als de server offline gaat, dan checked dc++ om de zoveel tijd of de server weer online is. Dit doet ie per bestand, niet per user. Dus als de server bij liedje 4 offline is maar bij liedje 5 weer online is, dan download hij eerst 5 -> de rest en daarna pas liedje 4 :)

Hmmz, das imo best wel vage werkwijze dan van dat progje.
Waarom resumed hij niet gewoon waar hij was dit is best verwarrend.
Go to Top of Page

Hdez
Drome junior

222 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:10:44  Show Profile
Als je nog op zoek bent naar metal muziek mag je wat mij betreft hier wel een keertje langs komen van de week, zet je icq dan maar eens aan

oemta!
Go to Top of Page

McKillem
Drome junior

179 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:13:14  Show Profile
quote:
Originally posted by Hdez

Als je nog op zoek bent naar metal muziek mag je wat mij betreft hier wel een keertje langs komen van de week, zet je icq dan maar eens aan

ICQ, ojah, die moek ook nog installen na die format van weken geleden.
sorry lol, heb er nie veel spraakzame lui inzitten, dan wil je bij een re-install nog wel es wat over ut hoofd zien ;p
ik install um wel ff :)
Go to Top of Page

JJDooM
New Member

7 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:18:48  Show Profile
Als je ftp gewent ben is een omslag naar dc++ wel even lastig. Dit ervaar ik als ouwe rot in ftp gebruik ook.
Het verschil is dat iedereen zijn bestanden deelt met dc++ ( als ze tenminste een slotje openen) en een ftp gebruiker meestal zelf niet deelt maar alleen leech. Dit betekent dat de meeste mensen die zelf geen ervaring hebben met "sharen" ook sharen.

Als je ftp gebruikt, kun je meetsal er van uitgaan dat degene die die server opzet er verstand van heeft, wat betekent dat hij niet teveel downloader toestaat, alles netjes rankschikt, en zijn pc er goed voor instelt, en ook dat ie hem niet zomaar uitzet. Want ook met ftp word er een aardige inslag gemaakt op je cpu.

Wat je meestal met hebt met dc++ gebruikers is dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Ze laten hun unfinish download op dezelfde map terecht komen als hun finished downloads, dit vooroorzaakt dan weer dat de volgend ook weer een incomplete download hebt. Omdat ze meestal teveel tegelijk downen, en uppen krijgt het programma 100% cpu time( wat trouwen vrij normaal is als je bv 10 mensen tegelijk bedient) waardoor ze hun pc niet meer kunnen gebruiken.

Ik had de eerste keer ook met dc++ het probleem dat ik zat met 100 GB aan incomplete spullen. Dit omdat ik voornamelijk dvd's wil hebben. Die staan bij de meeste mensen als losse bestanden in de video_ts map. Omdat dc++ de bestanden 1 voor 1 pakt zal het dus heel vaak voorkomen dat je maar een aantal bestanden hebt. Beter is om je dvd's als image aan te bieden of de video_ts map met winzip of winrar tot 1 bestand maken. Als je hem dan binnen hebt, weet je zeker dat je alles hebt.

Dus goede tips om dc++ te gebruiken.

- Maak altijd twee mappen aan, download klaar, en niet klaar ( kun je in 1 van de opties doen)
- Als je meer wilt doen met je pc download niet teveel teglijk en up niet te gelijk. doe dan 2 down en 2 up
- Laat het programma aanstaan als je wegloopt, gaat slapen of je pc niet voor games gebruikt.
- probeer albums(mp3), dvd's en ander shareware :) als 1 bestand te verspreiden, met ander woorden inpakken dus met winrar of winzip.

Wie meer tips heeft vul het aan please :) ik bedoel voor de volgende kan kunnen we er allemaal van profiteren.

mijn 2 centjes

No Regroup No live ! -=- Case Mod JJDooM

Edited by - JJDooM on 05-07-2004 14:19:58
Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:22:52  Show Profile
*aait JJDoom over z'n hoofd* :P Cya @ Regroup 13 :P

Obey the god Zeus!

Edited by - FormatKing on 05-07-2004 14:23:07
Go to Top of Page

Demian
Drome oldsko0l

523 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:36:15  Show Profile
nou ik heb geen problemen met dc gehad het werkte perfect het netwerk was ook steady vond ik

Drome 11: 0911
Drome 12: 0308
Drome 13: 1459

http://www.impactlan.nl

Demian aka Speedvoiter
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 05-07-2004 :  14:44:20  Show Profile
ik denk dat als iedereen zich de volgende keer aan de tips van JJDOOM houd het er volgende keer een stuk minder gezeik is

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,09 sec. Snitz Forums 2000