image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 DCC+ is klote....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

JJDooM
New Member

7 Posts

Posted - 05-07-2004 :  15:58:24  Show Profile
quote:
Originally posted by =\SEALS/= FK

*aait JJDoom over z'n hoofd* :P Cya @ Regroup 13 :P

Tnx for the aai :) en idd cy @ regroup :) ( toch 13 ? geen bad luck ?)

No Regroup No live ! -=- Case Mod JJDooM
Go to Top of Page

[CDA][eLecTro]
Drome ruler

2265 Posts

Posted - 05-07-2004 :  16:14:36  Show Profile
quote:
Originally posted by Bassie.De.Clown

De overstap van ftp naar dc++ is gewoon de slechtste qua file sharing

zeg, ik zie jou alleen maar zeuren.

heb nog geen enkele normale reactie van je gezien.

ben je ook wel eens vrolijk ? pluk een bloem

|*Drome 11 - Seat 0134*|
|*Drome 12 - Seat 0094*|
|*Drome 13 - Seat 0887*|

PC SPECS: http://specs.tweak.to/17650
Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 05-07-2004 :  16:16:00  Show Profile
quote:
Originally posted by JJDoom

quote:
Originally posted by =\SEALS/= FK

*aait JJDoom over z'n hoofd* :P Cya @ Regroup 13 :P

Tnx for the aai :) en idd cy @ regroup :) ( toch 13 ? geen bad luck ?)

Vast niet, Regroup owned

Obey the god Zeus!
Go to Top of Page

Hooker
Drome junior

222 Posts

Posted - 05-07-2004 :  17:11:15  Show Profile
Heel weinig problemen gehad met DC++

Ik had een FTP draaiende voor de clan-maten en vrienden en DC++ voor een aantal dingen die ik er zelf niet op had staan. Ik heb weinig corrupte bestanden gedownload (selectief zoeken!!) of iets dergelijks. Het duurde alleen voordat ik doorhad dat je kon zoeken op users met open slots :S

Iets waar ik me wel aan ergerde is dat je iets verkeerds had aangeklikt je het niet kon cancellen. Geen 1 file trouwens. DC++ afsluiten, weer opstarten en ging die weer die shit downloaden. Er stond in ieder geval geen "cancel download" wanneer je right-klikte op de desbetreffende file.

De volgende keer wel regels maken dat mensen minimaal 10 gig sharen (en dan niet "c:\windows" & "c:\program files\") en slots open hebben staan. Ik irriteer me hier mateloos aan, nemen en niet geven. (daarom ook een gesoten FTP waar niemand anders op kon komen)
Go to Top of Page

F.N.
New Member

26 Posts

Posted - 05-07-2004 :  17:38:28  Show Profile
Weet iemand nog een goed fxp board of ftp server/
Go to Top of Page

Godflesh
New Member

35 Posts

Posted - 05-07-2004 :  18:08:17  Show Profile
DC++ is stukken beter dan ftp's:

-meer files
-meer kans dat je vind wat je zoekt (dc++ heeft searchengine)
-ftp's zitten constant vol (DC++ heeft oneindig useraantal)

tips voor volgende keer voor Drome DC++ hub:

-gebruik shareratio van minimaal 3gig (veel users share-den gewoon niks)
-gebruik uploadslot ratio's zodat mensen geen heel weekend op een file hoeven te wachten.

http://aen.da.ru Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emulation Fans! We keep your memories alive...
Go to Top of Page

Exp
Drome oldsko0l

472 Posts

Posted - 05-07-2004 :  18:11:43  Show Profile
Ik zag je wel zitten op de hoek godflesh, je komt alleen maar om te sharen he :P

Memento Mori...
Go to Top of Page

JJDooM
New Member

7 Posts

Posted - 05-07-2004 :  18:12:28  Show Profile
quote:
Originally posted by Hooker
Iets waar ik me wel aan ergerde is dat je iets verkeerds had aangeklikt je het niet kon cancellen. Geen 1 file trouwens. DC++ afsluiten, weer opstarten en ging die weer die shit downloaden. Er stond in ieder geval geen "cancel download" wanneer je right-klikte op de desbetreffende file.

Als je het icoontje aanklikt met dat groene pijltje en rond klokje dan zie je wat er in je queue staat. Als je ze hier weg haalt blijven ze ook echt weg

No Regroup No live ! -=- Case Mod JJDooM
Go to Top of Page

apeX
Drome junior

199 Posts

Posted - 05-07-2004 :  18:27:28  Show Profile
Corrupte bestanden... kan aan de optie "use safe and compressed transfers" liggen.

Maat van mij probeerde ook van mij te downloaden, maar steeds gaf DC++ een CRC error en begon het opnieuw te downloaden. Andere mensen konder probleemloos van mij downloaden. Nadat hij bovengenoemde optie uit had gezet verliep al het sharen probleemloos. Ik had de optie echter wel aan laten staan, omdat het bij mij geen problemen veroorzaakt. Ik neem aan dat wanneer 1 van beide partijen deze optie uit heeft staan, hij voor allebei uit gaat, maar dat is logisch.

Dat je van een album maar de helft van de liedjes krijgt, kan komen omdat diegene waarvan je download maar de helft heeft. Misschien was diegene het van iemand anders aan het downloaden terwijl jij opgaf dat je het van hem/haar wilde downloaden. Toen had hij/zij nog niet alle files, dus DC zet ook niet alle files van het album in jouw download queue.

Wel had ik het probleem dat sommige mensen honderden keren mijn filelist downloaden, waarschijnlijk doordat ze die corrupt binnenkregen. Anderen konden echter wel mijn filelist binnenhalen.

100% CPU gebruik kan komen door het hashen.
100% CPU gebruik kan ook komen doordat je naar/van 10 mensen up en download tegelijk. Als je een langzame of gefragmenteerde hardeschijf hebt, kan dit je hele systeem ontzettend vertragen. Met twee SATA schijven in RAID 0 en een Athlon 64 3000+ had ik hier weinig problemen mee *kuch* opschep *kuch*
Go to Top of Page

Speedy
Drome junior

151 Posts

Posted - 05-07-2004 :  19:09:46  Show Profile
Dus het werkt alleen fatsoenlijk op dure systemen, mooi waardeloos prog. Had 2 uploads en op z'n max 3 downloads. Dat geeft me met FTP echt geen problemen (7200rpm 8MB cache schijfje moet toch volstaan).
En allerlei instellingen eerst gaan doen om het fatsoenlijk te laten werken, met FTP is het gewoon hop draaien en geen gezeur.
Het jammerlijke vond ik dat je niet ff lekker door wat mappen heen kon bladeren, althans bij mij ging het vrij traag om een dir list op te vragen of er waren gewoon maar 1 of 2 slots vrij. Ik was niet specifiek op zoek naar dingen, maar pik meestal zooi op door gewoon wat browsen en op de gok downloaden (mp3 albums bv) dat gaat wat omslachtig imho met DC++ Vind het gewoon allemaal wat omslachtig vergeleken met FTP. Snap wel dat het makkelijker sharen is en je zo ook mensen die anders niet sharen erbij krijgt, maar geef mij maar weer een fijne FTP waar ik op m'n gemak ff door kan bladeren
Go to Top of Page

Hobbybob
New Member

23 Posts

Posted - 05-07-2004 :  22:48:36  Show Profile
quote:
Originally posted by nelis

nopez geen last van, wel dat dc eerst alle kleine kutbestandjes binnenhaald (cue, sub, ccd) en vervolgens ermee ophoudt en weigerd ook maar iets te downloaden van die user

Dat klopt ! Files onder een bepaalde grootte worden altijd binnengehaald. Net als de filelist (als je DC++ gebruikt en niet Direct Connect).

Jammer was alleen dat er mensen waren van de 700 zo'n 300 die NIETS maar dan ook NIETS (0 bytes deelden).
Als je dan dus niet snapt dat delen betekend iets SAMEN delen, tja waarom zeur je dan de hele tijd Mag ik een slotje?

Op de LAN's waar ik de DC HUB meenam in het verleden (x-life, regroup) daar zette ik gewoon minimum share limit op 2GB (zou ik nu dus op 10GB zetten, zodat mensen niet alleen hun windows map sharen) en op minimaal 3 slots....

Jammer dus dat veel mensen maar 2 slots openhadden.
Wel grappig als je dan van slapen terugkomt van je plek en er staan 15 a 20 van die windowtjes onderin en in elke staat:
Mag ik een slotje van je ?

Go to Top of Page

Godflesh
New Member

35 Posts

Posted - 05-07-2004 :  23:05:01  Show Profile
Ik word steeds aangesproken / herkent door mensen die mij kennen terwijl hun nicks me niks zeggen... hehehe

Mijn "drome" viel dit jaar beetje in het water. Uitgerekend afgelopen weekend was ik ziek. Ik heb vrijdag, zaterdag en zondag overgegeven (vrijdagsavond tijdens het autorijden toen ik naar huis reed!) Hahaha

Maar ik wilde dit weekend absoluut niet missen.

Ik heb dit jaar maar ongeveer 10 gig kunnen sharen omdat 1 van Maxtors 200gig er de brui aangaf vlak voor Drome.

Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

http://aen.da.ru Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emulation Fans! We keep your memories alive...
Go to Top of Page

Arfman
Drome Founder

1876 Posts

Posted - 06-07-2004 :  00:20:44  Show Profile
Ik heb het hele weekend 300 GB geshared, en nauwelijks kunnen downloaden omdat mensen 0 bytes shareden of omdat ze 1 slotje open hadden gedurende het hele weekend. Maar eens zien wat we daar volgend jaar aan kunnen doen, dit is geen porem.

Drome Competition Organiser.
Go to Top of Page

Hobbybob
New Member

23 Posts

Posted - 06-07-2004 :  00:29:29  Show Profile
quote:
Originally posted by Arfman

Ik heb het hele weekend 300 GB geshared, en nauwelijks kunnen downloaden omdat mensen 0 bytes shareden of omdat ze 1 slotje open hadden gedurende het hele weekend. Maar eens zien wat we daar volgend jaar aan kunnen doen, dit is geen porem.

Ik kan alleen maar zeggen (uit mijn ervaringen als DC++ Hub leverancier op Elemental, X-life etc) dat er een sharelimit op moet komen, zelf vind ik 70GB heel normaal, maar snap best dat er mensen zijn die maar 10 GB hebben. Maar dat vind ik echt de ondergrens.
En een 3 open slots minimum is helemaal geen schande.

Dat scheelt een boel 0 Bytes leechern00bs...
Bah wat jammer dat de echte share-ders daar dan de dupe van worden.
Dat was een beetje de reden (uit frustratie) dat we op de DwN-server op een gegeven moment een 70GB minimum shareLimit DC++ hadden opgezet.

Op een beetje een idee te geven:
In de grote centrale DC Hub zaten 700+ mensen met 48.8TB geshared.
Wij hadden met de echte share-ders en dc++ liefhebbers op een gegeven moment zo'n 6TB met 15 man.

Zie je het verschil ?
Niet iedereen snapte hoe je met 1 client in 2 hubs tegelijk kon zitten, maar daar vind dan ook al een soort natuurlijk selectie plaats.... Zo houd je de echte share-der die ook wat aanbied, tevreden denk ik.

Wat ik wel leuk vond is dat je een bepaald groepje mensen steeds op LAN's terug ziet komen en ook altijd de top10 van aanbieders ziet bevolken, ik noem een D3vy, Pope-X, Quindor met Quinftp, Seals, mijn maat Shalafi en ikzelf ook een beetje.
Deze mensen zet ik altijd in mijn favorites en hebben meteen een autogrant (ja lieve mensen, dat kan ook nog in DC++ autogrants uit delen! Wellicht een tip voor de volgende keer ???).

Zelf een slot regelen bij deze mensen is ook nooit een probleem omdat ze jou als groot-shareder ook wel weer herkennen en zo is het cirkeltje rond....

Go to Top of Page

Arfman
Drome Founder

1876 Posts

Posted - 06-07-2004 :  01:32:59  Show Profile
Goeie tips Hobbybob, gaan we zeker iets mee doen volgende keer.

Drome Competition Organiser.
Go to Top of Page

3tWlSWhvX
New Member

21 Posts

Posted - 06-07-2004 :  01:38:53  Show Profile
Ik vind dc ook echt waardeloos... niet alleen vanwege die mensen die 0 bytes sharen en geen slotjes open pleuren. Maar het neemt ook nog is heel veel cpu load dus je pc word me er toch is een partijdjuh traag. Als ik alleen mij ftp draai heb ik daar dus echt geen last van en er zitten nog veel meer voordelen aan ftp imo. De hele tijd ook van de noobs bij je te zeuren om een slotje... damn... maargoed toch heb ik behoorlijk wat geshared via dc (en aardig wat via mijn ftp) 650gb up.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,11 sec. Snitz Forums 2000