image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 DCC+ is klote....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Wh1t3 sh4d0w
New Member

49 Posts

Posted - 07-07-2004 :  14:33:18  Show Profile
quote:
Originally posted by =\SEALS/= FK

Jij weet niet hoeveel slotjes iemand open heeft! sgt.mark een vriend van me kreeg zo vaak slotjes aanvragen en heb gewoon gezegd dat ie ze weg moet klikken. Hij had er 2 standaard open want anders kon hij zelf ook niet downloaden.

Ik wacht liever 2 uur totdat er een slotje van de 2 vrijkomt, dan dat ik met 9 anderen 250KB/sec downloaden.

je kan zien hoeveel slotjes iemand open heeft :S

als je met zen tienen download, ga je nogsteeds 1mb/s, theorethisch....

het viel me wel op dat als ik van de kerel naast me down of uploade het met 10mb/s ging, maar zo gauw het buiten de switch was niet sneller dan 5 :/
Go to Top of Page

Hdez
Drome junior

222 Posts

Posted - 07-07-2004 :  14:36:52  Show Profile
quote:
Originally posted by [WM]Diode
via mirc
via Emule/edonkey
via Torrent
via Ftp

Mirc: Ten eerste heet dat medium IRC, niet Mirc. Daarnaast is dat ook verre van handig als weet-ik-veel hoeveel mensen iets op een channel aan lopen bieden.
Emule/Edonkey: Afaik zou je het eerst moeten verbouwen zodat je het op een lan kunt gebruiken
Torrent: zelfde verhaal, plus dat je weer torrents moet gaan maken voor al je files
ftp: mijn stem heb je, het probleem is alleen dat er dan weer genoeg mensen komen die niets aanbieden, enkel downen

oemta!
Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 07-07-2004 :  14:57:28  Show Profile
quote:
Originally posted by Wh1t3 sh4d0w
je kan zien hoeveel slotjes iemand open heeft :S

als je met zen tienen download, ga je nogsteeds 1mb/s, theorethisch....

Lol moest eigenlijk staan, jij weet niet waarom ....

Obey the god Zeus!
Go to Top of Page

Mentar
Drome junior

146 Posts

Posted - 07-07-2004 :  17:35:11  Show Profile
dc++ werkt wel relaxed ik had 2 slots open staan en iets van 150 gig geupload :P

De dc++ hub van GoD is ook weer online het ip = 81.205.224.240:411
Go to Top of Page

Hooker
Drome junior

222 Posts

Posted - 07-07-2004 :  17:45:08  Show Profile
DC++ is gewoon de beste optie. Er moeten alleen van te voren een paar regels worden gestelt.

Aanvang van LAN-party, 0 bytes geshared, om 12 uur, minimaal 1 gig en zo verder. Minimaal een aantal slots open of zelfs gewoon ratios (5:1 ofzo) instellen.

Ik ben zelf ook fan van FTP (heb de hele DRoME 1 draaiende gehad, enkel was dit voor clan-maten en vrienden juist omdat ik gee leechers wou hebben) maar het zoeken en browsen is gewoon niet zo makkelijk als met DC++.

Edited by - Hooker on 07-07-2004 17:47:05
Go to Top of Page

Wh1t3 sh4d0w
New Member

49 Posts

Posted - 08-07-2004 :  09:58:03  Show Profile
browsen is juist veeeel makkelijker met ftp. Zoeken is iets vervelender. Ik heb ook hele lan ftp aan gehad, maar ook alleen voor maten of als iemand iets vroeg op dc, want ftp is gewoons sneller :S

Verder heb ik niet eel van ftp's kunnen downloaden, omdat er bijna altijd haast niks opstond, allemaal Xvid, BAH, ik wil dvd-r :P
Go to Top of Page

Smirnoff
Drome oldsko0l

545 Posts

Posted - 08-07-2004 :  14:49:35  Show Profile
ik sharde 250 gig dvd-r hoor op dc

heb ik dat gepost nee toch
Go to Top of Page

SANEX^
Drome no0b

72 Posts

Posted - 08-07-2004 :  15:12:54  Show Profile
Op LAN is DC+ echt verreweg de beste optie, puur door de makkelijke installatie en zoekmogelijkheden.

Snelheid was absoluut geen probleem, ik haalde op zondag makkelijk de 10mb/sec. Dat dc+ langzaam gaat en FTP snel slaat dus nergens op, eerder kans dat de verbinding aan de andere kant gewoon al bezet was.

Het vragen van extra slotjes is net als het weggeven van extra ftp accounts. Je doet het, of je doet het niet. Hoe wil je je ftp promoten? Ik neem aan via irc. Daar kan iemand je net zo makkelijk pm-en als een pm op dc+.

Het instellen van dc+ is echt heel simpel, en hoe het slot-systeem werkt is ook snel genoeg door te krijgen.

Ik snap dus niet echt wat er mis is met dc+ :-)
Het is puur voor sharing. Als je alleen iets aan iemand prive wilt geven dan moet je inderdaad maar ftp gebruiken. Maar anders is dc+ echt de beste optie :)

blitz!
Go to Top of Page

Wh1t3 sh4d0w
New Member

49 Posts

Posted - 08-07-2004 :  15:44:49  Show Profile
quote:
Originally posted by Smirnoff

ik sharde 250 gig dvd-r hoor op dc

niet met mij! :P

quote:
whatever sanex zei

ik download van de gene naast me met 4 mb/s over dc++ (hij heeft verder geen ups en downs aan en ik ook niet!)

Hij doet dc uit en ftp aan en ik haal 10 mb/s

Gossie, wat raar. Hadden we op regroup ook al, zeg niet dat het aan men pc ligt want tussen regroup en drome heb ik volledig geformatteerd het ligt ook niet aan de pc van men maat, want ik heb het bij iemand anders ook al gehad.

En het instellen van dc lukt me echt wel hoor... FTP is gewoon iets moeilijker, maar wel sneller en betrouwbaarder.

Het geven van accounts is natuurlijk onzin, op een lan maak je gewoon een anonymous account aan en limit je het aantal gebruikers daarop ivm snelheden.

Edited by - Wh1t3 sh4d0w on 08-07-2004 15:45:18
Go to Top of Page

FormatKing
Drome oldsko0l

485 Posts

Posted - 08-07-2004 :  16:17:17  Show Profile
En ik heb vaak genoeg gehad (niet op drome dan) dat men 3 x 10-11MB/sec downloade van mijn server via dc++

Obey the god Zeus!
Go to Top of Page

Smirnoff
Drome oldsko0l

545 Posts

Posted - 08-07-2004 :  16:57:01  Show Profile
lang leve gig lan

heb ik dat gepost nee toch
Go to Top of Page

Hooker
Drome junior

222 Posts

Posted - 08-07-2004 :  17:18:54  Show Profile
^ uh-huh!!
Go to Top of Page

NoepZor
Drome oldsko0l

664 Posts

Posted - 08-07-2004 :  20:18:16  Show Profile
Ik vind DC++ een handig programma voor op de lan.

Alleen CPU Load is erg hoog, ik kwam met 45gb op drome, maar heb me 160gb helemaal vol geleeched, alles wat ik heb geleeched ging linea directa me share in, dus als iedereen dat zou doen dan zou je veel aanbod hebben, en veel bronnen voor iets.

Minshare 7gb en minslots 2of3 ben ik voor

FTP is wel chill doorbladeren, maar dan moet je FTP Servers zien te vinden, en je kan niet zoeken, dus je weet niet op welke FTP hetgene staat wat je graag wil hebben.

Enne voor de discussie hier, beide hebben zn voor en nadelen

Drome 13 #1296
Go to Top of Page

SANEX^
Drome no0b

72 Posts

Posted - 09-07-2004 :  10:03:06  Show Profile
En het zoeken dan?

De tijd dat je download met 4/5mbps is nog altijd sneller dan over een heel weekend gezien 1400+ ftp's langsgaan en uiteindelijk nog steeds niet gevonden hebben waar je naar op zoek was.

blitz!
Go to Top of Page

SANEX^
Drome no0b

72 Posts

Posted - 09-07-2004 :  10:04:59  Show Profile
Overigens;
een minimum sharelimit en aantal slots vind ik prima, maar gooi die niet te hoog.

Ikzelf heb maar een 30gb hdd, wat inhoudt dat ik niet zoveel kan sharen, maar ook niet zoveel kan leechen. Mag ik dan niet op dc+ omdat de limit straks op 25gb komt, en ik maar 15/20gb te sharen heb omdat mijn hdd niet groter is?

Ik snap dat grotere hdd's 'in' zijn tegenwoordig, maar ik denk niet dat ik de enige student ben die geen geld heeft voor pc uitbreidingen :)

blitz!
Go to Top of Page

[WM]Diode
Drome oldsko0l

545 Posts

Posted - 09-07-2004 :  12:55:07  Show Profile
ja bij DC++ moet op drome 12 toch is iets aan gepast worden,

bijna 120 man hadden 0bytes,, ja zo kan ik het ook,
ik had ik weet niet hoe veel op de share staan,

en 1 ding snap ik niet van DC++
mischien weet er iemand een oplossing er voor,

telkens als ik B.v