image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 Dc++
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

skidd
Drome no0b

73 Posts

Posted - 14-05-2005 :  15:48:23  Show Profile
lekkurh leechuh ole ole

UT99 forever !!

Drome Seat 0575

~}Ra\x/{~2Ez~
Go to Top of Page

TwisterX
Drome junior

174 Posts

Posted - 14-05-2005 :  17:31:00  Show Profile
dude... andres hou je ff met dode topics te reviven.. en vooral geen 15 tegelijk! *zucht* :P
Go to Top of Page

NoepZor
Drome oldsko0l

664 Posts

Posted - 14-05-2005 :  18:58:26  Show Profile
nee sharen moet je

zonder share geen leech

Drome 13 #1296
Go to Top of Page

Goldeagle
Drome regular

280 Posts

Posted - 16-05-2005 :  17:41:43  Show Profile
haha handig
Go to Top of Page

NoepZor
Drome oldsko0l

664 Posts

Posted - 16-05-2005 :  19:32:37  Show Profile
maar zit de nieuwste versie van DC++ nog steeds op 100% CPU gebruik via netwerk ? vorig jaar was dat wel het geval

Drome 13 #1296
Go to Top of Page

Rickz
Drome oldsko0l

740 Posts

Posted - 17-05-2005 :  08:55:18  Show Profile
Dan is hij toch aan het hashen ofzowiets? ik had hem thuis al een tijdje laten draaien zodat ik er @ de lan niet meer zo heelveel last van had :)
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 17-05-2005 :  09:58:54  Show Profile
quote:
Originally posted by NoepZor

maar zit de nieuwste versie van DC++ nog steeds op 100% CPU gebruik via netwerk ? vorig jaar was dat wel het geval

had ik ook last van totdat ik een 3com netwerkkaart erin heb gedaan en nu wordt mijn cpu bijna niet gebruikt als ik met 10 - 12 mb aan et downloaden ben.

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

Burrito
Drome Crew

533 Posts

Posted - 17-05-2005 :  10:26:16  Show Profile
mwa, als ik ga gamen zet ik netlimiter gewoon op 2 a 3 mb en dan heb ik nergens last van ;)

Drome CS 1.6 Main Compo Admin
Go to Top of Page

[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l

1385 Posts

Posted - 18-05-2005 :  12:00:02  Show Profile
met dc++ wel :)

Visit www.desertrabbits.com the [DR] site sometime ;)
Go to Top of Page

Hooker
Drome junior

222 Posts

Posted - 18-05-2005 :  12:35:30  Show Profile
Dat CPU gebruik komt voornamelijk met het hashen. Voor elke file moet een unieke code worde aangemaakt zodat je een file bij iemand anders kan resumen, ook als deze een andere naam heeft. (HL2 & Half-Life2 bijvoorbeeld)

Dat hashen vergt inderdaad veel CPU kracht, maar je hoeft het maar 1 keer te doen. Dus gewoon thuis even al je shares toevoegen in DC++ en z'n gang laten gaan. Dan kan je gewoon door blijven gamen zonder dat DC++ vervelend gaat doen.
Go to Top of Page

[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l

1385 Posts

Posted - 18-05-2005 :  15:59:03  Show Profile
dat is in de theorie misschien zo, maar als je dc++ aanhebt staan en ze zijn aan het uploaden van jouw en/of jij aan het downen dan is het erg lastig om nog behoorlijk te kunnen gamen

Go to Top of Page

Burrito
Drome Crew

533 Posts

Posted - 18-05-2005 :  16:14:59  Show Profile
nee hoor, met DC++ ook niet... ik weet niet waarom maar ik doe het altijd zo en werkt als een zonnetje

Drome CS 1.6 Main Compo Admin
Go to Top of Page

[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l

1385 Posts

Posted - 18-05-2005 :  16:30:43  Show Profile
bij mijn vorige processor (celly 2.2) en mijn huidige amd athlon 64 3000+ (939) is hij ook erg traag met dc++...

Go to Top of Page

-(DT_DataStorm)-
Drome junior

245 Posts

Posted - 18-05-2005 :  17:37:39  Show Profile
er zijn een paar dingen met DC++ wat je kan doen om voor jou te verbeteren:

Hash-Speed:
je kan in DC++ de maximum snelheid van 't hashen aangeven... als tie op onbeperkt staat (default) dan gaat tie zo hard mogelijk, en blijft tie requesten, als je dat aantal MB/s op lager zet dan je HDU aankan, dan is je CPU niet meer dan 10 � 15 % belast... (cpu blijft data aanvragen en HDU loopt erachteraan, beetje sloppy code) dus als je dat insteld op bv 30 mb/s max hash speed, dan is je cpu niet belast, en kun je gewoon gamen terwijl je DC++ aan 't hashen is.
te vinden onder: File / Settings : Advanced / Expert only / Max hash speed ___ MiB/s

QoS:
QoS is een Service die aan je netwerkverbinding is gekoppeld, deze moet je de-installeren voordat je DC++ gebruikt (anders knijpt QoS je verbinding met DC++ af naar max 20 procent van de lijnsnelheid)... er is een methode om na gebruik 't te disablen & verwijderen:
http://www.datastorm.demon.nl/DCpluspluQoSsolution.rtf

TTH Inconsistency/ TTH Rollback:
Ik kan even niet zo snel achterhalen of deze fout ondertussen is hersteld (dit was in versie 0.670, en we zitten nu op versie 0.674, maar ik kan ff de bugfixes van deze tussenliggende versies niet zo snel vinden.) anyway, de optie zit onder: File / Settings : Advanced, en zoek de optie "Advanced resume using TTH" (default AAN)
De bug bestaat eruit dat met dll er een TTH-inconsistency voorkomt, en dan SOMS ipv alleen het laatste "blok" eraf te gooien, doorgaat met de laatste blok eraf te gooien tot er geen file meer is, dit geeft een bijna hangende machine (CPU near 100%, HDU word 100% belast) totdat de file geheel weg is...

Temp dir:
Zet de tijdelijke bestanden op dezelfde schijf als waar je alle bestanden neerzet, dit scheelt nl veel harde schijf bewerkingen (op dezelfde schijf word het file ID "verplaatst" van ene directory naar de andere, op andere schijf moet het eerst gekopieerd worden, wat als result heeft dat als je net iets groots gedll hebt, en daarna DC eruit gooit, dat het afsluiten van DC++ lang duurt, omdat DC++ nog bezig is met kopie�ren. Als het proces dan afgebroken word (herstarten of afbreken in Taakmanager etc) dan is het bestand niet compleet, en moet het bestand opnieuw gedll worden.
te vinden onder: File / Settings : Downloads
de opties: "Default Download Directory" en "Unfinished downloads directory" moeten naar dezelfde schijf worden verwezen "C:\Temp\" en "C:\DC++ downloads\" bv. Als leeg word gelaten word dit DEFAULT naar de C:\Program Files\DC++\Incomplete\ gezet

Adding shares:
ik heb 't zelf niet ervaren (op geen van mijn meerdere machines), maar anderen hebben me verteld dat met het toevoegen van shares je telkens moet wachten totdat de laatste toevoeging compleet gehashed is....

Firewall:
Zorg ervoor dat DC++ in ACTIVE mode is verbonden (dan kun je van IEDEREEN downloaden) als je verbind met "Passive" modus, dan kun je ALLEEN downloaden van degenen die ACTIVE zijn.
waar te vinden: File / Settings : Connection settings
wat is de bedoeling: "Active" moet geselecteerd zijn, de rest moet LEEG zijn van dat scherm.

KASSA : Weer 2 cent....
Go to Top of Page

NoepZor
Drome oldsko0l

664 Posts

Posted - 18-05-2005 :  18:50:13  Show Profile
Het was zo dat als DC++ erg aan het up/downloaden was hij naar 100% CPU klom, dat was bij iedereen in de rij.. kan dat komen omdat die meteen het gedownloade spul gaat hashen ? Van FTP downen met 12MB/s heb ik geen 100% load door de netwerkkaart hoor..

Trouwens.. heb nog zon 3com kaart liggen, 10/100, wel een oude. Is die beter dan onboard in de nvidia nforce3 ?????

Drome 13 #1296
Go to Top of Page

Rickz
Drome oldsko0l

740 Posts

Posted - 18-05-2005 :  20:38:08  Show Profile
download hij die hash code dan niet automatisch mee?
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,12 sec. Snitz Forums 2000