image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 Dc++
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l

1385 Posts

Posted - 18-05-2005 :  20:46:38  Show Profile
Van firewall wist ik al, en met netlimiter kan ik de lijn afknijpen. Maar hoe kan ik geraken bij Hashspeed? ik zie geen advanced...

maar iig bedankt fur deine hilfe

Visit www.desertrabbits.com the [DR] site sometime ;)
Go to Top of Page

-(DT_DataStorm)-
Drome junior

245 Posts

Posted - 18-05-2005 :  20:48:59  Show Profile
quote:
Originally posted by liQuid89

download hij die hash code dan niet automatisch mee?

Hash-code word bij JOU aangemaakt (jij hebt 't bestand....) Of er een optimalisatie in zit dat van gedownloade bestanden de hash-codes worden bewaard is mij onbekend.

quote:
Originally posted by [DR]Supernova[NL]

Van firewall wist ik al, en met netlimiter kan ik de lijn afknijpen. Maar hoe kan ik geraken bij Hashspeed? ik zie geen advanced...

maar iig bedankt fur deine hilfe

Heb je de laatste versie? (v0.674)

quote:
Originally posted by NoepZor

Het was zo dat als DC++ erg aan het up/downloaden was hij naar 100% CPU klom, dat was bij iedereen in de rij.. kan dat komen omdat die meteen het gedownloade spul gaat hashen ? Van FTP downen met 12MB/s heb ik geen 100% load door de netwerkkaart hoor..

Trouwens.. heb nog zon 3com kaart liggen, 10/100, wel een oude. Is die beter dan onboard in de nvidia nforce3 ?????

de vragen die dan bij me opkomen zijn:
- waar stond je tijdelijke bestanden van DC++ naar ten opzichte van waar je je bestanden wilde hebben (zie bovenstaande post, punt temp dir)
- is de directory waarnaartoe je het download ook toegevoegd aan je shares (zie punt over hashing speed)
- Heb je wel eens getest wat de doorvoersnelheid is van je harde schijf? (100% read of 50% read 50% write simultaan?)(punt over hashing speed)
- hoeveel downloads naast elkaar heb je open (simultaan dus, niet je aantal bestanden dat je geselecteerd hebt)? ik weet niet wat voor configuratie hebt, maar als dat een oudje is dan gebruiken al die TTH controles op bv 10 dll tegelijk best aardig wat CPU vermogen. (uploads trekt ook wat CPU vermogen... zet je uploads slots op 3 of 4 slots.... dat is voldoende om alles nog redelijk door te laten lopen voor iedereen, en niet teveel cpu cycles te verslinden.
- heb je de laatste versie? (v0.674)

FTP kun je niet vergelijken met DC++, ftp is rechtstreeks van host naar host, zonder bijkomende bewerkingne. Terwijl met DC++ nog functionaliteit erin zit om bij een ander mischien hetzelfde bestand te downloaden, met controle op de inhoud (TTH etc).

mbt de NIC, dat hangt er vanaf, beste zou je 't even uit kunnen proberen denk. Ik denk dat je NVidia er beter uit de bus komt, maar dat hangt er maar net van af welke driver en/of kaart er beter geoptimaliseerd is.

12 MB/s tsja, die snelheid heb ik nooit echt gezien met DC++... meestal wil ik niet meer dan 6 MB/s UP & Down doorlaten, dan kan ik nog gamen etc terwijl DC++ draait.

KASSA : Weer 2 cent....

Edited by - -(DT_DataStorm)- on 18-05-2005 20:55:10
Go to Top of Page

[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l

1385 Posts

Posted - 18-05-2005 :  22:06:25  Show Profile
Ik down nu de nieuwste versie :) nu weet ik ook waar het aanligt :) merci

Visit www.desertrabbits.com the [DR] site sometime ;)
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 19-05-2005 :  09:38:06  Show Profile
12Mb/s heb ik ook wel is gehad, als je een directe verbinding met elkaar hebt over een goeie switch of als het rustig is op de lan.

@Noepzor:
ik weet bijna 100% procent zeker dat je met die 3com erin meer plezier gaat hebben, die nvidia onboard moet alle berekeningen en bewerkingen over de data door de cpu laten doen terwijl de 3com kaart het zelf doet, je hebt dus altijd al minder processorgebruik.

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

NoepZor
Drome oldsko0l

664 Posts

Posted - 19-05-2005 :  21:03:37  Show Profile
Op drome 11 had ik een 2600+ AMD (2000+ @ 2600+) en 2x HDD, volgens mij niet geshared..

Maar 3300+ AMD64 heeft veel last van cpu load met de nic ?

Drome 13 #1296
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 19-05-2005 :  21:41:03  Show Profile
ligt eraan of je of je een onboard of een pci nic gebruikt, ik heb een athlon 64 3200 en 1gb geheugen en mijn cpu komt met 10-12mb niet boven de 15% uit.

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page

-(DT_DataStorm)-
Drome junior

245 Posts

Posted - 20-05-2005 :  04:27:44  Show Profile
Nelis... ik heb zo'n vermoeden dat je je vergist met analoge modems, de zogenaamde Soft- of Win-modems

http://www.nvidia.com/page/pg_20030918437537.html
http://www.nvidia.com/object/IO_8494.html

Ik heb ook liever 3Com NIC's erin zitten, maar dan zijn die nog niet "heilig" of de "allersnelste".

Als de netwerkkaart ge�ntegreerd is in de North-Bridge, dan kan die kaart een stuk sneller zijn dan een kaart die op de South-bridge via de PCI-bus is aangesloten.

Daarom zei ik al... het hangt ervanaf welke netwerkkaart de beste combinatie heeft van hardware en software (driver) optimalisatie...

KASSA : Weer 2 cent....
Go to Top of Page

nelis
Drome oldsko0l

1098 Posts

Posted - 20-05-2005 :  09:02:59  Show Profile
misschien dat de nieuwe dan sneller zijn want ik heb nog nooit een onboard netwerkkaart gezien die sneller zijn werk deed dan een goeie 3com of intel

>>>>>>>
www.generation-x.nl
www.nielsvankampen.nl
<<<<<<<
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,09 sec. Snitz Forums 2000