image
Currently visiting:
Drome.nl :: Forum
Home | Profile | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Drome Algemeen
 Algemeen
 Serverruimte...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

maertz
New Member

13 Posts

Posted - 10-07-2003 :  09:44:33  Show Profile
Ik kwam even mijn ervaringen delen wat betreft de serverruimte om te zien of jullie soortgelijke ervaringen hebben.

Het betreft hier Gameservers (in mijn geval, Q3 en UT2k3):
Ik en zowel een andere clan hadden goed geconfigureerde servers meegenomen die thuis al getest waren en dergelijke. We kregen ze ook aan de praat in de serverruimte, geen probleem.
Toen kwam het gamen...
Pingspikes de hele tijd, niet te spelen dus. Nu ben ik een geduldig persoon dus en er was mij ook verteld dat ze nog even met het netwerk bezig waren, prima dus, had een heel weekend dus had geen behoefte te gaan zeuren hoor.
Maar ook nog zaterdag waren de servers nutteloos, en ik was dus niet de enige. Nu had ik het geluk dat er bij mij in de buurt iemand niet was komen opdagen dus daar kon ik de server neerzetten, verbinding al meteen een stuk beter en speelbaarder maar eigenlijk nog niet optimaal (pinkspike-wise).

Ik had echt het idee dat dit op Drome 9 beter was geregeld, volgens mij was er toen ook meer bandbreedte speciaal voor gaming gereserveerd. (Kon je ook merken toen aan leechen want dat ging niet max speed volgens mij, maar toch snel zat (7 megabyte/s). Dat werkte prima.

En dan nog iets, ik vond dat ze de serverruimte op slot hadden moeten doen en dan alleen toegang met toestemming van iemand van de crew. Je kon nu gewoon naar binnen lopen. Mijn toetsenbord is ook meegenomen door iemand anders, nu was dat niet zo'n ramp (oud vies compaq toetsenbord van 5 jaar oud) maar toch, mag volgende keer wat beter.

Anyway, wat waren jullie ervaringen met gameservers in de serverruimte?

Groet'n,
Maertz

Hdez
Drome junior

222 Posts

Posted - 10-07-2003 :  11:21:04  Show Profile
De prestaties waren idd niet optimaal (lagspikes) maar om nou te zeggen dat het onspeelbaar was gaat me ook echt te ver. Vergelijken met Drome9 kan ik niet want toen was ik er niet bij. Toen ik op zaterdagavond weg ging wilde ik mijn server meenemen en toen zat het hok wel op slot

oemta!
Go to Top of Page

5chaap2k
Drome oldsko0l

436 Posts

Posted - 10-07-2003 :  11:23:55  Show Profile
ik had alleen vrijdag even problemen met me servertje

eerst kon ik m totaal niet bereiken...
server op me eigen plek, ips nalopen enzo
server terug
weer niet.. ??
ik me 19" en key mee naar serverruimte
aangeslote staat er

"no keyb connected press F1 to continue" :D was vergeten dat me bios batterijtje leeg was en default zet ie halt on all errors aan :D

maargoed dat was dus snel opgelost

echter was de hele vrijdagavond het netwerk brak (cs liep met choke van 50 en ping van 120) en constant hadden mensen 10sec lag met een cl_entityflush melding (niet alleen op mijn cs server maar ook op die van anderen)

vanaf zaterdag rond 11:00 liep het wel lekker :)

server heeft aangestaan tot alle tafelswitches opgeruimd waren (heeft gewoon nog tot 18:15 vol gezeten met diehards :D toen ging de core uit)

toen ik mijn servertje ging ophale stond ie er ook nog lekker in zijn uppie (zelfs de switch was toen al weg in de ruimte

beveiliging qua serverruimte kon wel beter maar dat zal volgende drome wel gewoon met je pasje gaan (dat je server ook op je pas komt te staan)

dit was trouwens mijn servertje
[ img ] werkt niet lekker bij picserver :(

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=189748

te herkennen aan de blauwe lichtgloed uit de grill / fans :P
[NL]FragValley - SUPERHEROS
[NL]FragValley - FUNSERVER

draaide hierop, de 3e server (monsterserver) was om 1 of andere vage reden niet te zien in hlsw ?? dus die heb ik na zaterdag maar uitgezet..

oja.. hlsw deed het dus gewoon tijdens het hele evenement (iig aan mijn tafelrij wel en die achter me ook)

http://www.fragvalley.nl
http://www.corsatuningclub.nl
Mijn autotje: http://www.tunerz.nl/?5chaap2k

Edited by - 5chaap2k on 10-07-2003 11:24:31
Go to Top of Page

Sonic
New Member

23 Posts

Posted - 10-07-2003 :  12:34:25  Show Profile
Wij hadden van PsychoNights ook een Quake III en een Battlefield DC server meegenomen. We waren tegen 10:00 binnen en hebben de server meteen aangesloten. Sinsdien konden we er meteen bij en hebben de de hele LAN er lekker op kunnen gamen. Ik heb geen last gehad van lag. Het liep gewoon allemaal lekker door.

Goed werk Drome crew!

http://www.PsychoNights.com
Go to Top of Page

Lengo
New Member

4 Posts

Posted - 10-07-2003 :  12:37:35  Show Profile
jah ik had het idee, dat je beter zelf een server Kon maken, dan op een bestaande spelem, bij een eigen server had Ik 0 :P
en andere +- 20, 30 en soms liep het bij andere servers wel op tot 120 :S
Go to Top of Page

[WM]Diode
Drome oldsko0l

545 Posts

Posted - 10-07-2003 :  16:45:38  Show Profile
het is een idee wat 5chaap2k verteld,
is het geen idee om je server ook op je Pasje te zetten zo dat je eerst via je Pasje moet werken,
op kant A: jouw naam, jouw IP nummer, Plaats
op kant B: Naam Server, IP server, plaats server,

de mijne was ook 4X gecrasht door een Virus,,
dat was gewoon niet normaal meer, ik had er 17
allemaal via IPC$, mega vaag!!!!!!!
maar zaterdag 12:00 waren ze al weer weg :P
en doen draaide ik weer met mijn server
en zondag 3:00 AM een Windows CRash, en windows om zeep,,,
kernell error,
toen heb ik 'm maar weg gedaan uit het server Hok,
jammer'

PROFESSOR HUBERT J. FARNSWORTH
"Good News Everyone!"
- = - Drome 13 plaats: 1295
Go to Top of Page

maertz
New Member

13 Posts

Posted - 10-07-2003 :  17:41:04  Show Profile
het kan ook nog een de switch gelegen hebben, want mijn server en die van andere die ook last hadden zaten op dezelfde switch, slecht geconfigureerd?
Go to Top of Page

woekele
Drome regular

335 Posts

Posted - 10-07-2003 :  19:27:16  Show Profile
Hmmm, Q3-lag kan veroorzaakt zijn door PB, die doet raar op LAN. ANywayz, ik draaide dus ook Q3-server (UrbanTerror) en die deed het voor iedereen met ping 1... En geen lagpikes ofzo... Maar mijn server stond niet in serverhok, hij draaide gewoon op mn eigen PC... ik had server nog niet geinstalleerd voor de LAN. Toen was ik dat aan het doen in het begin (de schijf aan het partitioneren eerst) en toen ging de stroom eraf net toen ie bijna klaar was na 2 uur.... toen had ik dus geen zin meer :D Dus server maar onder de tafel gezet en uitgelaten en mn gewone PC weer aangesloten en daarmee verder gegaan toen na 3,5 uur strroom weer terug was.

http://urbanterror.snt.utwente.nl
Go to Top of Page

maertz
New Member

13 Posts

Posted - 11-07-2003 :  05:53:34  Show Profile
ja buiten de serverruimte was het ook veel beter dan IN de serverruimte. En dat argument over PB is niet valide aangezien ik geen punkbuster geinstalleerd had en ook had uitgezet in de configs. En de UT2k3 server had geen punkbuster he :P
Go to Top of Page

[DCC]PaTToN
Drome no0b

86 Posts

Posted - 11-07-2003 :  10:47:49  Show Profile
Onze 3 Battlefield servers [DCC1 t/m DCC3) hebben best aardig gedraaid.
Wel soms dat iedereen even gelijk een 'connection problem' kreeg, maar dat was vooral op vrijdagavond.

Verder vond ik de serverruimte prima. Zeker als ik het vergelijk met die van Netgamez en GPN:The Party.
Ruimte was ook voldoende.....zeker voor een Shuttle en 2 HP-EPC barebones :P
Go to Top of Page

[WM]Diode
Drome oldsko0l

545 Posts

Posted - 11-07-2003 :  15:00:32  Show Profile
ja en op 1 of andere manier waren er super veel Ping timeouts,
of ik had een Ping van 4210
hmm toch niet toppie,,,

of het netwerk had er een beetje moeite mee 2000+ man,,,

dat kan ook,
ik heb wel veel crew gezien bij onze router,,, eheh
ping niet goed, even kijken, paketten kleiner,
poorten dicht, die weer open
:
ik heb er een leuke Foto van,,, ehhehe
staan ze daar met een Laptop., hmm wat nu ???? pijns pijns,,,
heehhe

PROFESSOR HUBERT J. FARNSWORTH
"Good News Everyone!"
- = - Drome 13 plaats: 1295
Go to Top of Page

ThaHandy
New Member

9 Posts

Posted - 13-07-2003 :  15:19:46  Show Profile
quote:
Originally posted by 5chaap2k
toen ik mijn servertje ging ophale stond ie er ook nog lekker in zijn uppie (zelfs de switch was toen al weg in de ruimte

1 na laatste ;)
quote:

beveiliging qua serverruimte kon wel beter maar dat zal volgende drome wel gewoon met je pasje gaan (dat je server ook op je pas komt te staan)

die laptop, die naast je server lag, je weet maar mooit wat voor tuig er rond loopt
quote:

[...]de 3e server (monsterserver) was om 1 of andere vage reden niet te zien in hlsw ?? dus die heb ik na zaterdag maar uitgezet..

poort 27035 zeker?

Edited by - ThaHandy on 13-07-2003 15:23:04
Go to Top of Page

Hooker
Drome junior

222 Posts

Posted - 13-07-2003 :  20:59:38  Show Profile
Wij hadden ook een BF-DC server meegenomen, maar toen we aankwamen (rond 21:00) was de server ruimte vol. We hebben hem toen gewoon op onze tafel geplant sinds er een paar mensen niet op kwamen dagen. We hebben wel ons geld teruggekregen voor de server ruimte.

Over die lag-spikes, ik heb er weinig van gemerkt. De leech snelheid was wel bedroevend op onze tafel. snelheden van 700 K/s waren normaal :( Ik ben 1 keer boven de 6M/s gekomen :D :S :(

Komt misschien ook omdat iemand anders op onze switch de hele server van L.O.L. leeg zat te pompen (730 gig aan pr0n :O)
Go to Top of Page

Thornado
New Member

12 Posts

Posted - 13-07-2003 :  21:08:20  Show Profile
Alle potjes Battlefield die ik op onze servers speelden gingen goed. ook de compo servers van TCGO gaven geen problemen aan. Geen klachten hier! :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Drome.nl :: Forum © Drome Go To Top Of Page
Generated in 0,08 sec. Snitz Forums 2000