Author |
Topic  |
Hobbybob
New Member
23 Posts |
Posted - 05-07-2004 : 23:20:19
|
Kennelijk heeft het opruimen iemand erg vermoeid. Die zette zijn monitor zondag zo rond 17.00 op mijn plek neer. Ik was mijn laatste spullen naar de auto aan het brengen, alleen een klein doosje (de onderkant van een traytje blikjes) met een paar flesjes Bawls, wat snickers/twix en wat ander snoep. Vervolgens komt papa (middelbare leeftijd, eind 40 begin 50 met witte wollen/gebreide trui) en laad alles op een karretje. Monitor, mijn doosje met Bawls, de snickers en wat ander snoep. HEY MIJN SNOEP en drinken!!!
Als je dit herkent, wees dan een vent. Het gaat me niet om die paar flesjes Bawls, maar er is nog nooit iets van me gejat op een LAN en dit is dus de eerste keer. Een verontschuldiging per mail zou al voldoende zijn, zoiets kan namelijk per ongeluk gebeuren (helemaal als je pa je op komt halen, weet die veel wat van jou en wat van mij is ?).
Blijf het jammer vinden, want ik promoot LANParties bij iedereen en kon altijd zeggen als iemand zei: "Wordt er dan niets gejat?" dat mij dat nog nooit was overkomen, dat kan nou niet meer en dat vind ik spijtig...
Voor de rest vond ik het prima, maar wel een beetje matte sfeer. Vond persoonlijk Regroup veel leuker. Daar ging het echt van knal knal, hee we worden in de pan gehakt, even naar die gasten toe, biertje aanbieden.. Hier was iedereen lekker voor zichzelf bezig...
Er werd genoeg gedeeld (48.8TB) helaas had iedereen maar 2 slots open en share-de 50% maar liefst 0 bytes.... Helemaal pissig werd ik, toen ik na 8 uur geslapen te hebben met 10 slots open een windowtje onderin zag staan met iemand die vroeg: "Had je wel slots open ?" Jammer vind ik dat, te meer omdat ik grotendeels van de lan mijn pc aan heb laten staan in DC++, constant in de top-10 heb gestaan met 700GB geshared, weinig heb gespeeld om iedereen zo goed mogelijk de kans te geven mijn shit te downloaden en dan krijg je dat....
Verder vond ik de crew te weinig aanwezig in de zaal, zeker toen ik hoorde dat dat achterste deel uren zonder stroom zat. Zou persoonlijk zelf daar met iets meer mensen op af zijn gegaan, praten met de mensen die zonder stroom zitten en zeggen dat je bezig bent doet wonderen (stukje betrokkenheid bij het welzijn van je deelnemers). Zo'n onpersoonlijk boodschap via de omroepinstallatie zou ik zelf niet echt waarderen als ik daar had gezeten.
De mogelijkheid je pasje op te waarderen vind ik een heel mooi systeem. Ook het beamerscherm dat aantal personen laat zien dat binnen is, is mooi. De slaapzaal, tja, had zelf een redelijk rustige plek en met oordoppen erbij was het te doen, maar vond het niet echt heel stil...
Paden vond ik ruim genoeg, hardwareshops aanwezig (handig voor mijn maat die zijn MoBo in smoke op zag gaan....vraag me niet hoe....) Voor de rest prima catering, lange openingstijden, leuke dames, snelle bediening, eten was prima in orde...en snel! Pizza service ook OK.... KFC was trouwens ook beregoed ! Jummie wat was dat lekker....
Aan het einde nog geflyerd voor mijn LAN (netjes buiten, had afgesproken niet binnen alle tafels langs te gaan, alleen met een praatje dan misschien een flyer te geven, maar niet de zaal te spammen zeg maar...) www.connectedfreedom.nl
Voor de rest heel knap gedaan allemaal, goede sponsors, knap om zo'n zaal toch elk jaar weer nokkie vol te krijgen! Ik geef deze LAN een 6+ omdat ik de prijs wat hoog vond (ik ben echt de LAATSTE die over de prijs gaat zeiken, maar kan me voorstellen dat studenten toch iets meer verwachten voor deze nieuwe recordhoofdprijs, al snap ik dat zo'n zaal ook 10.000en euro's kost!)de sfeer wat minder vond dit jaar t.o.v. vorig jaar (digital funk!), de stroom er in een groot deel (mijns inziens) te lang heeft uit gelegen en ik de crew zichzelf altijd redelijk zie af zonderen (gelukkig blijven dan de leuke crew-dames over, dus da's nog iets (zoek het positieve er maar in )
Volgende keer wellicht beter, groter hoeft niet van mij. Beter wel.
|
|
[DR]Supernova[NL]
Drome oldsko0l
 1385 Posts |
Posted - 05-07-2004 : 23:42:37
|
Ik vind het goeie lan hoor crew! ;) |
Visit www.desertrabbits.com the [DR] site sometime ;) |
 |
|
[CDA][eLecTro]
Drome ruler
 2265 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 00:01:35
|
vond het geweldig ;)
trouwens wat je zegt @ DC++ is wel rottig jah. ben 2x2,5u gaan slapen, en heb daarvoor me slots tot 25 open gezet (met 125gb share). 1e keer dat ik ging slapen en wakker werd stond er een window met iemand die zei dat ik te weinig zou sharen ... 125gb weinig ??? sorry dan hoor, maar ik heb geen 1TB in me computer zitten. 2e keer ook iemand die zei dat ik wat meer slots moest open zetten. 25 is m.i. toch redelijk veel ? doet volgens mij niemand. en een andere post van iemand die zei dat ie te langzaam bij mij stuff weghaalde @ 2mbs. Vind ik toch redelijk snel gezien de 25slots ook optimaal gebruikt werden.
anyways, goede lan en tot de volgende 10 keer |
|*Drome 11 - Seat 0134*| |*Drome 12 - Seat 0094*| |*Drome 13 - Seat 0887*|
PC SPECS: http://specs.tweak.to/17650 |
 |
|
Hobbybob
New Member
23 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 00:02:58
|
quote: Originally posted by Apollo
quote: Originally posted by Hobbybob
Verder vond ik de crew te weinig aanwezig in de zaal, zeker toen ik hoorde dat dat achterste deel uren zonder stroom zat. Zou persoonlijk zelf daar met iets meer mensen op af zijn gegaan, praten met de mensen die zonder stroom zitten en zeggen dat je bezig bent doet wonderen (stukje betrokkenheid bij het welzijn van je deelnemers). Zo'n onpersoonlijk boodschap via de omroepinstallatie zou ik zelf niet echt waarderen als ik daar had gezeten.
Precies dat hebben we gedaan, rondlopen, uitleggen, praten, drinken uitgedeeld. Wellicht zie je dat niet vanaf je plaats op de grens van blok A en B. Ik en paar andere bestuursleden (teveel crewmembers erheen sturen heeft geen nut, niet iedereen kan de juiste antwoorden geven)
Ik heb er inderdaad weinig van meegekregen. Mee eens dat IEDEREEN er heen sturen ook geen zin heeft. Kan soms de zaak alleen maar verergeren als mensen die geen antwoorden kunnen geven er lopen. Zag in een andere post dat er ook blikjes uitgedeeld zijn. Dat vind ik dan toch wel weer top (mag ook gezegd worden!).
Wel blijf ik bij mijn standpunt dat er gedurende het evenement vrij weinig crew te zien was in de zaal en bij de deur. Zelf niet echt hulp nodig, maar heb wel veel nieuwe aanwas geholpen met invullen van IPadressen, uitleggen waarom je gateway in moet stellen, hoe je het weer terug kan zetten als je thuis komt etc. Belangrijk dat deze mensen een eerste keer goed op weg geholpen worden want dan komen ze de volgende keer weer.... Jammer dat er dus niet iemand was van de crew om dat te doen. (Snap dat 2000 mensen ook heel veel is....)
|
 |
|
Hobbybob
New Member
23 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 00:06:16
|
quote: Originally posted by Master_eLecTro
vond het geweldig ;)
trouwens wat je zegt @ DC++ is wel rottig jah. ben 2x2,5u gaan slapen, en heb daarvoor me slots tot 25 open gezet (met 125gb share). 1e keer dat ik ging slapen en wakker werd stond er een window met iemand die zei dat ik te weinig zou sharen ... 125gb weinig ??? sorry dan hoor, maar ik heb geen 1TB in me computer zitten. 2e keer ook iemand die zei dat ik wat meer slots moest open zetten. 25 is m.i. toch redelijk veel ? doet volgens mij niemand. en een andere post van iemand die zei dat ie te langzaam bij mij stuff weghaalde @ 2mbs. Vind ik toch redelijk snel gezien de 25slots ook optimaal gebruikt werden.
anyways, goede lan en tot de volgende 10 keer
25 slots open is niets mis mee, 125GB is lekkere share. Wat zeurt iemand dan ? Je zou juist verwachten dat iemand BLIJ is dat ie van jou een film kan downloaden die ie al heel lang wil zien. Maar nee, ipv daarvan shared iemand NIKS en gaat WEL lopen zeuren. jammer he ?
Zelf zet ik altijd 10 slots open (1MB per persoon gemiddeld). Wel kan ik dan niets meer doen met mijn PC, maar ik kom altijd voor de gezelligheid; slinger die PC aan en ga een beetje socializen met andere LAN orgs / clans/mensen die ik ken. OOk gezellig hoor ! Maar aan gamen kom je niet echt meer toe dan, als je even weggaat en weer terugkomt begint de "quest for slotjes" weer bij velen...
|
 |
|
Minkie
Drome no0b
 55 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 01:43:33
|
De truck is gewoon om spul weg te halen bij de kleinere sharder's die zo rond de 40 Gieg sharen. Iedereen zit bij de grote sharder's te kloten en te smeken om slotjes, terwijl bijna iedereen dezelfde shit deelt. |
 |
|
Hooker
Drome junior
222 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 01:51:50
|
^
De zoekknop doet wonderen, vooral de "only users with free slots" optie!! |
 |
|
lau
New Member
3 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 02:30:58
|
quote: Originally posted by Apollo Precies dat hebben we gedaan, rondlopen, uitleggen, praten, drinken uitgedeeld. Wellicht zie je dat niet vanaf je plaats op de grens van blok A en B. Ik en paar andere bestuursleden (teveel crewmembers erheen sturen heeft geen nut, niet iedereen kan de juiste antwoorden geven)
Naar mijn idee werd er alleen maar uitgelegd als er om werd gevraagd. Ik zat dus in dat vak dat zo'n 9 uur zonder stroom zat en ik heb inderdaad niet zo'n 9 uur zielig achter mijn pc'tje naar een zwart beeldscherm lopen staren, je moet toch wat op een LAN. Ik snap best dat het een lastig probleem is, heb het op lans zelfs vaker meegemaakt dat de stroom uitviel, maar langer dan een uur nooit. Zeker niet 3 keer achter elkaar. Het is moeilijk voor de crew en daar zit je dan met zo'n 300 geirriteerde mensen, maar vanuit mijn optiek vind ik dat de crew alsnog te weinig heeft gedaan tegenover de gedupeerden. Er moet toch wel op de een of andere manier rekening worden gehouden met deze soort calamiteiten? Een rampenplan oid? Als het gangpad maar breed genoeg is en om de 10min dreigen dat "als we het niet zelf weg zouden halen, dat het wel werd gedaan door hun". Weet trouwens nog steeds niet wat het was, enige wat ik weet is dat er geen stroom was. Was het een misrekening? Niet-werkend apperatuur van jullie/expo center .. Geen idee. Maar ja, het was de eerste keer Drome, had echt goede verhalen gehoord er over, over de sfeer etc. maar dat valt dus vies tegen, samen met zo'n beetje iedereen die om mij heen zat, jammer .. |
 |
|
Poostmen
Drome regular
 324 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 09:05:09
|
hehe ik had ook leuk truucje gekregen...
als eerste zoeken ja als 2e als een download gestopt is de complete DC++ list selecteren (CTRL+SHIT) en daarna rechtermuisknop "Match Quene" waarna hij bij iedereen (die je geselecteerd hebt) de download gaat zoeken :)
//Pm |
Harder than you!!! * Drome 10: #1934 * Drome 11: #1220 * Drome 12: #0156 * Drome 13: #0047 |
 |
|
Smirnoff
Drome oldsko0l
 545 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 09:14:06
|
ik wil niet veel zeggen maar de mensen waren brutaal op dc++
ik sharde 400 gig 15-25 slots en mensen bleven maar slotjes vragen waarom denk je dat ik ze instel ??
darana tegen het einde beginnen ze te vragen of ik de rest niet op pauze wil zetten kunnen ze sneller?
begin dan eerder |
heb ik dat gepost nee toch |
 |
|
Poostmen
Drome regular
 324 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 09:16:26
|
Ey Ey ik heb je alleen gezecht dat ik even je PC aan het scannen was :D
//Pm |
Harder than you!!! * Drome 10: #1934 * Drome 11: #1220 * Drome 12: #0156 * Drome 13: #0047 |
 |
|
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 09:24:06
|
Ach ja, ik negeer ze compleet. Ik denk dat als m'n server gewerkt zou hebben en @ fiber aangesloten zou zijn, dat het nog erger zou uit komen dan Netgamez 2003B :S Op ngz 2003B kreeg ik echt om de minuut een slotjes aanvraag (240GB ofzo geshared)  |
Obey the god Zeus! |
 |
|
Smirnoff
Drome oldsko0l
 545 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 11:43:30
|
poostmen van jou mag het kijk als ik iemand ken heb ik er geen moeite mee jij hebt hem ook gekregen toch :P
en als iemand het heel netjes vraagt oke maar sommige :P |
heb ik dat gepost nee toch |
 |
|
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 11:48:24
|
Niemand krijgt een extra slotje bij mij tenzij ik die persoon ken. Dat zijn er al ondertussen 50 standaard autogrant ofzo Slotjes zijn er niet voor niets, om te sharen ja maar ook om te limiten. 50 slotjes open @ fiber = server traag, = download traag, = upload traag. Ik heb altijd maximaal 20 slotjes open, meer ook niet. |
Obey the god Zeus! |
 |
|
Yozzman
Drome oldsko0l
575 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 12:50:53
|
LOL seals kent gewoon teveel mensen die allemaal wat willen leechen bij em  |
--------------- Die mag geen plaatje in zn sig...
|
 |
|
tha_wizz
New Member
 45 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 16:00:32
|
Ik sharede zo'n 114 GB, had 2 slots open, en kreeg zo eens in de 3 uur een slot aanvraag, die deed ik dan netjes open voor iemand. Zo was het ook als ik anderen vroeg een slotje open te doen. 9 van de 10 gevallen deed dat ook ;)
offtopic? |
Drome 11 plaats: 2021 Drome 12 plaats: 2017 Drome 13 plaats: 1919 |
 |
|
Manesni
New Member
35 Posts |
Posted - 06-07-2004 : 16:22:59
|
ik had aan het begin van drome maar 10-20 gig ofzo en ik heb gewoon 20 slots opengezet... leek me redelijk ^_^ zelf wat dingen gedownload en ook direct weer geshared hierna (kon je ook zien want daarna heb ik 3 uur lang spiderman zitten uploaden ofzo ^_^ )
Manesni |
 |
|
Topic  |
|