Author |
Topic  |
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
|
Rickz
Drome oldsko0l
740 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 14:16:54
|
ik ben je verslag nu aan het lezen... maar ik vind dat je er wel behoorlijk negatief over doet... en ook de ruimte van de plaatsen... ik had nog ruimte over... alleen wat irritand was was de diagonale balk van die tafel waar ik me wel tig keer aan heb zitten stoten :x maar voor de rest wel een goede verslag hoor ;) |
 |
|
e6r6i6c
Drome junior
103 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 14:18:49
|
Wat mij vooral opviel was het; Maar vier beamers. Hoezo maar??? Was dat niet voldoende dan?? En btw er hing er ook nog eentje in de bios.
En over de catering vond ik ook een beetje vaag, kwa eten moet je nooit afgaan op andere, ieder persoon heeft zijn eigen smaak vooral kwa eten betreft. Dus waarom afgaan van andere negatiefe kritiek?? Vond je het zelf ook slecht dan??? |
Member of The TROLLS
Oude signature:
-=[C.I.D.]=- website: http://cid.metalbox.nl/ Wij zoeken nieuwe leden!!! (RIP)
Drome 11 Stoel nr: 745 Drome 12 Stoel nr: 755 Drome 13 Stoel nr: 793
Drome shall be missed !!! |
Edited by - e6r6i6c on 07-07-2004 14:20:19 |
 |
|
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 14:20:26
|
Het is hoe je het opvat, het zijn meerendeels verbeterpunten Het is ook hoe ik het ervaren heb en de meningen die ik van sommigen hoor.
Ik zelf vond het te krap, ik heb nog nooit zo krap gezeten en had nog wel minder spullen bij me dan normaal. Ik zat met m'n rechterhand tegen het toetsenbord van m'n buurman aan en nee hij zat niet breed. Sommige mensen vinden het goed, sommigen weten niet beter en sommigen vinden het niet goed 
[EDIT] Oeps die "maar" bij de beamers mocht daar helemaal niet staan, LOL sorry 
En ja ik vond het eten ook niet al te goed, maar ja smaken verschillen zoals Arfman al zei :) |
Obey the god Zeus! |
Edited by - FormatKing on 07-07-2004 14:23:01 |
 |
|
Arfman
Drome Founder
 1876 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 14:27:38
|
Eej FK,
leuk verslag 
Even een reactie van mijn kant:
-stacking verhaal van de switches klopt. Echter mag je onze statistieken van de backbone erop nakijken, de meest drukke trunk (ergens in rij B zat-ie geloof ik) had een utilization van 51% (piek), wat dus neerkomt op 510 Mbit. Qua snelheid maakt stacking dus helemaal niets uit, zeker omdat niet iedereen tegelijk downloadt.
-Je glasvezel vraag is helemaal 'onze' schuld. Door een bug in het helpdesksysteem zag de persoon die daarover ging je item niet. De bug is ondertussen geplet, helaas dus te laat.
-De stroomstoring. Sja. Alhoewel ik er ondertussen nachtmerries van krijg, wil ik er toch nog even op reageren. De spullen die er stonden waren allemaal gehuurd. Je snapt dat het geen doen is om alle gehuurde apparatuur uit elkaar te halen om te controleren of er echt inzit wat er in zou moeten zitten. Je vertrouwt erop dat als je kast X huurt, je ook kast X krijgt en niet Y, zoals gebeurd is. Verder moest er op een gegeven moment een medewerker van Expo opgepiept worden, onder andere daarom duurde het allemaal zolang. Verder snap ik niet helemaal wat je bedoeld met 'niet correct handelen van de crew' ?
-Je MySod verhaal klopt bijna. Wij zijn niet verplicht door onze sponsor om MySod eerder naar binnen te halen (de contactpersoon bij CoolerMaster van MySod werd overruled door onze contactpersoon ), dit is puur goede wil van ons geweest. We hadden al een plekje voor ze klaarstaan met wat tafels om hun nieuwe PC's fatsoenlijk in elkaar te kunnen zetten, maar helaas. Overigens denk ik dat we geen MySod gaan zien op Drome 12.
-"Er waren maar 4 grote projectieschermen aanwezig, welke filmpjes, nieuws, chat e.d. lieten zien". Ik neem aan dat er achter "maar" nog "liefst" moet komen ?  In totaal waren er 7 schermen met beamers aanwezig.
-Omroepen blijft een probleem. Harder praten zorgt ervoor dat de mensen vooraan van hun stoel worden geblazen (zoals tijdens de intro ), speakers beter verdelen over de hal is qua akoestiek vrijwel onmogelijk (heb ik me laten vertellen).
-Slaapruimte. Helaas. Qua ruimte en geluidsdichtheid was dit zo'n beetje het beste wat we konden doen. En op 1800 m2 kunnen echt wel meer dan 500 personen slapen, niemand heeft 3 vierkante meter per persoon nodig (of je moet onmogelijk dik zijn) 
-Crewpodium is met opzet zo 'verstopt'. Het is met name voor de floormanagers en de Games crew erg belangrijk dat ze in relatieve rust kunnen werken, zonder elke minuut gestoord te worden. Het infobalie idee was hiervoor bedoeld, helaas was die niet altijd bezet. Puntje voor volgend jaar.
-Kwaliteit van de catering was IMHO prima. Eerlijk gezegd was dit ook zo'n beetje het beste wat je kunt verwachten tijdens een LAN in een dergelijke hal. Er was een professioneel cateringbedrijf bezig met ingehuurd personeel, met dezelfde apparatuur en inkoopadressen als de betere cafetaria's. Enige wat beter kan zijn de pizza's (niet zozeer de kwaliteit, maar hoe snel ze geleverd konden worden). Hierover zijn echter ook alweer ideeen om dit beter te doen.
-Prijsuitreiking was inderdaad aan de late kant. Dat begint zo langzamerhand ook een traditie te worden, helaas. Zeker een punt voor volgend jaar.
Verder heel erg bedankt voor je verslag, hij wordt toegevoegd aan de archief sectie  Je noemt zeker ook een aantal punten waar wij iets mee gaan doen. Het is een goed en eerlijk verslag.
|
Drome Competition Organiser. |
 |
|
Hdez
Drome junior
 222 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 14:37:43
|
quote: Afgelopen weekeinde werd de 11e editie van Drome gehouden in Expo Center te Hengelo. GameVillage.nl was er bij en deed verslag van de lanparty, die plaats had voor 2152 deelnemers.
Dit weekend was het zover, de grootste lanparty van de Benelux zou gehouden worden in Expo Center te Hengelo. Stichting Drome gaf alweer haar 11e lanparty en dit maal was de bijnaam "Shifting Gears" en had maar liefst plaats voor 2152 deelnemers!
Staat daar niet 2x hetzelfde? |
oemta! |
 |
|
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 14:54:01
|
Arfman thanks voor je reply Mensen lever ook gewoon kritiek maar doe dat wel goed Zo leer ik er ook weer van en weet ik wat jullie ervan vinden/lezen 
ff reply op je punten arfman: - Stacking kan je inderdaad doen ja, op zich zou het ook geen probleem moeten vormen. Het was ook geen minpunt, meer een opmerking. Ook handig (met jouw opmerking erbij) voor de mensen die klaagden over "trage" downloadsnelheden. Ik zal het verhaaltje nog wel even aanpassen zodat het niet al te verkeerd wordt opgevat 
- Ach helpdesk probleem is vergeven M'n server heeft niet eens gedraait in het serverhokkie (brakke server), echter blijft nog steeds de vraag over waarom een crewmember zei dat er geen porten meer vrij waren? 
- Tja stroomstoring moest er in ja en zoals je ook kan lezen staat er: "Een geleverde 63A verdeelkast die slecht was" en "een illegaal verloopje van 125A naar 2 x 63A" <- kortom geleverd ja 
Met incorrect handelen van crew bedoel ik het minder goed op de hoogte houden van de deelnemers en het vervangen van materiaal zonder dat je zeker weet dat het probleem opgelost is. Overigens zou ik eens in de fotogallery kijken en zoeken naar 2 of 3 foto's waarop een crewmember iets doet wat niet mag Wellicht ken jij *DPS*Floks wel die een ongeluk heeft gehad op Lan=Life 5? Leuk onderzoekje daarna naar het ongeval 
- Verplicht staat ook met "" aangeven Natuurlijk al een slechte zaak als je een sponsor erbij betrekt.
- Ehm zoals ik al zei moet je die "maar" weg denken Typo van me En ben ik nou zo blind geweest dat ik er maar 5 heb gezien?
- Begrijp dat als je luider praat sommige mensen gek worden, maar de mensen achterin moeten het ook kunnen horen. Overigens denk ik dat als je het juist aanpakt met het verdelen van de speakers (testen), dat het wel verbeterd kan worden.
- Tja ik heb niet lopen tellen Echter ik sliep al op de looppaden in de slaapruimte (wat dus van de brandweer niet mag).
- Tja de reden achter het crewpodium wist ik natuurlijk niet en begrijp het best. Wellicht dat je JJDoom of Mek kan vragen hoe het hun bevalt. Volgens mij hadden zij er geen problemen mee op Regroup?
- Hoezeer het me ook spijt maar de catering van Netgamez is veel beter ondanks dat ze duurder zijn. Ik zou eerder daar m'n eten kopen dan op Drome Maar ja, je zei het zelf al... smaken verschillen 
|
Obey the god Zeus! |
 |
|
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 14:55:12
|
quote: Originally posted by Hdez
quote: Afgelopen weekeinde werd de 11e editie van Drome gehouden in Expo Center te Hengelo. GameVillage.nl was er bij en deed verslag van de lanparty, die plaats had voor 2152 deelnemers.
Dit weekend was het zover, de grootste lanparty van de Benelux zou gehouden worden in Expo Center te Hengelo. Stichting Drome gaf alweer haar 11e lanparty en dit maal was de bijnaam "Shifting Gears" en had maar liefst plaats voor 2152 deelnemers!
Staat daar niet 2x hetzelfde?
Eigenlijk wel ja, maar dat komt vanwege het systeem van GameVillage met betrekking tot de inleidingen  |
Obey the god Zeus! |
 |
|
Hdez
Drome junior
 222 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 15:02:23
|
quote: - Begrijp dat als je luider praat sommige mensen gek worden, maar de mensen achterin moeten het ook kunnen horen. Overigens denk ik dat als je het juist aanpakt met het verdelen van de speakers (testen), dat het wel verbeterd kan worden.
Ik denk dat dat nog wel eens moeilijk kan worden. In een zaal van dit soort afmetingen kan je niet zomaar het geluid even hard krijgen zolang je de speakers aan de zijkant wilt houden. Mocht je wel speakers in het midden plaatsen, dan is dat niet echt leuk om daar weer onder te zitten. Daarnaast levert het ook weer extra kabelzooi op, en de statieven nemen ook ruimte in. En dan hebben we het nog niet eens over uitdoving die je ook zeker wel zult krijgen |
oemta! |
 |
|
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 15:05:43
|
Zolang jij maar af en toe belangrijke dingen omroept zal men er weinig last van hebben denk ik. Als jij voor iets kleins telkens wat gaat omroepen dan zou ik ook gek worden 
[EDIT] Ik heb het verslag aangepast op mijn fouten Bedankt Arfman en e6r6i6c  |
Obey the god Zeus! |
Edited by - FormatKing on 07-07-2004 15:12:42 |
 |
|
Arfman
Drome Founder
 1876 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 16:32:57
|
quote: Originally posted by =\SEALS/= FK
Arfman thanks voor je reply Mensen lever ook gewoon kritiek maar doe dat wel goed Zo leer ik er ook weer van en weet ik wat jullie ervan vinden/lezen 
Met incorrect handelen van crew bedoel ik het minder goed op de hoogte houden van de deelnemers en het vervangen van materiaal zonder dat je zeker weet dat het probleem opgelost is. Overigens zou ik eens in de fotogallery kijken en zoeken naar 2 of 3 foto's waarop een crewmember iets doet wat niet mag Wellicht ken jij *DPS*Floks wel die een ongeluk heeft gehad op Lan=Life 5? Leuk onderzoekje daarna naar het ongeval 
Ik ken het verhaal van Floks ja. Zou je mij foto's kunnen toesturen van de crewmember die iets doet wat niet mag ? Ben wel benieuwd 
quote: - Tja de reden achter het crewpodium wist ik natuurlijk niet en begrijp het best. Wellicht dat je JJDoom of Mek kan vragen hoe het hun bevalt. Volgens mij hadden zij er geen problemen mee op Regroup?
Zij worden best vaak gestoord als ze aan het werk zijn, dat heb ik al gezien. Bovendien hadden wij achter het crewpodium een overlegruimte, opslag en crewslaapzaal. Allemaal ingedeeld zodat het qua ruimte het meest efficient ingedeeld was. Het crewpodium in het midden van de zaal is qua ruimte minder efficient en komt in de Expo echt klote uit met de palen van de stroom. |
 |
|
FormatKing
Drome oldsko0l
485 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 17:05:06
|
- Contact me maar @msn voor de foto's: [email protected] <- msn - Ah ok Weet ik dat ook weer  |
Obey the god Zeus! |
 |
|
SANEX^
Drome no0b
 72 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 17:15:45
|
Wellicht dat het niet in dit topic thuis hoort, maar goed ook even mijn punten van kritiek :)
* Op basis van het 'wie zit waar' overzicht hebben wij plekken uitgezocht waarbij wij bij elkaar zouden zitten. Echter stond er in plaats van waar wij gedacht hadden dat het een gangpad was een switch! Beetje jammer, want op die manier werden we dus 'uit elkaar' gehaald. En de hele tijd omlopen is gewoon niet leuk.
* Net als vorig jaar geen public Enemy Territory server. Geen compo ok�, maar een public server had ik toch echt wel verwacht, helemaal omdat ik dit vorig jaar ook al gemeld had. Helaas is het 'daar zullen we voor volgend jaar wat aan doen' er kennelijk doorgeschoten.
* Kwaliteit/Prijs van de catering vond ik prima, echter het aanbod was niet echt denderend te noemen. De snacks waren prima, maar in het weekend eet ik ook liever wat 'gezonds'. Ik weet verder niet hoe de catering geregelt is natuurlijk, maar wellicht is het handig dat volgend jaar ook iets is als 'stokbrood gezond'/slaatje oid. Op netgamez was er bijvoorbeeld een stokbrood kaas.. heerlijk! :) Een 'broodje ham/kaas' kan ik geen weekend op teren. De pizzas waren een stap in de goede richting, het is mij echter geen een keer gelukt er een te bemachtigen :( (ik ben op rare tijden wakker :D en zondag lukte het helemaal niet meer)
* De beameropzet van Drome 9 vond ik beter voor mijzelf, ik zat op plek 730, en had geen goed overzicht op de beamers. jammer :)
* Intranet was slecht bereikbaar
* Waarom stonden gateway/wins niet op papiertje wat op je tafel was geplakt? =]
* Ik had meer van de aankleding verwacht
* Ik heb liever geen onderscheid tussen vrouwen/heren wc's meer. Er zitten hokjes omheen bij de dames dus die hoeven zich nergens voor te schamen lijkt me zo, en bij de heren moest ik echt wel ff wachten voordat ik aan de beurt was, terwijl er bij de dames wc's steeds maar 1 persoon zichtbaar was (wat mij belette om daar heen te gaan :P)
ik heb wel een leuk weekend gehad hoor, en volgend jaar ben ik er natuurlijk weer!
maar voor 37,50 euro had ik er veel meer van verwacht. |
blitz! |
 |
|
Tigger
Drome Crew
 396 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 18:53:06
|
@Sanex: * Ik weet niet wat voor soort aankleding je verwacht van de zaal, maar alles was bedekt en zoveel mogelijk gezellig gemaakt. Helaas kunnen we geen slingers bij iedere tafel neerhangen..  * Als je naar de damestoiletten wil, dan ga je toch gewoon ?? 
|
Drome Servicedesk |
 |
|
Cobra
Drome oldsko0l
703 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 19:35:12
|
mooi verslag hoor k ben het wel een beetje met je eens |
Drome 11: 0024 Drome 12: 1447 Drome 13: 1466 ------------------------ |
 |
|
SANEX^
Drome no0b
 72 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 20:45:40
|
quote: * Ik weet niet wat voor soort aankleding je verwacht van de zaal, maar alles was bedekt en zoveel mogelijk gezellig gemaakt. Helaas kunnen we geen slingers bij iedere tafel neerhangen..
Tigger, ik weet niet in hoeverre jij in de crew zit, maar ik neem aan dat je dat antwoord niet hebt besproken met de rest van de crew. Waardeloze reactie. |
blitz! |
 |
|
Arfman
Drome Founder
 1876 Posts |
Posted - 07-07-2004 : 21:03:59
|
SANEX^, ff dimmen. Dat ik je persoonlijk ken is geen reden/excuus om mensen hier aan te vallen. Overigens is Tigger wel degelijk crew (zal haar status even aanpassen op het forum).
Wat zij bedoelt is dat er al teringveel werk in de aankleding is gaan zitten. Zoals ik ook al zei in een andere thread, ik zal eens een foto posten van de kale Drome hal (Expo Center). Een Duitse vliegtuigfabriek in 1943 ziet er nog gezelliger uit, dus er is zeker heel erg veel aan de aankleding gebeurd.
Helaas zat jij op zo ongeveer de enige plek waar je misschien geen goed zicht had op de beamers. Er hingen er dubbel zoveel in de zaal zelf als op Drome 9.
ET heb ik zeker wel aan gedacht, alleen met in mijn achterhoofd de enorme belangstelling voor ET op Drome 10 (kuch kuch) leek het mij en de anderen geen goed idee om daar tijd/servers in te steken. Voor 1 clan ga ik echt geen ET server opzetten, sorry.
Voor de rest zeker een goede post en punten van opbouwende kritiek waar we zeker iets mee kunnen 
Psst .. ik vind je natuurlijk nog steeds lief ;x |
 |
|
Topic  |
|