Author |
Topic  |
-(DT_DataStorm)-
Drome junior
245 Posts |
Posted - 12-07-2005 : 05:57:02
|
sasser en blaster zijn bijna 2 jaar oud.... pffff, mensen proberen vaak NIET te leren van hun fouten (of die van een ander, je hebt niet de tijd van leven om alle fouten zelf te doen)... |
KASSA : Weer 2 cent.... |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 12-07-2005 : 20:37:19
|
ok ok,
voor de mensen die er lol in hebeb, effe fototje :d
links = ik
rechts is maat :p
 |
Drome XI : 0466 Drome XII : 0420 Drome XIII : 0420 -------------------------------- http://specs.tweak.to/12601 |
Edited by - dyVus on 12-07-2005 20:37:37 |
 |
|
Cobra
Drome oldsko0l
703 Posts |
Posted - 12-07-2005 : 21:10:47
|
g0h leuke foto nee ik heb nergens last van gehad heb sp2 had eerst sp1 maar toen ik sp2 had bleef ik dat gewoon houden popup blocker is wel handig :P firewall staat uit daarvoor heb ik mcaffee |
Drome 11: 0024 Drome 12: 1447 Drome 13: 1466 ------------------------ |
 |
|
stoel64
New Member
31 Posts |
Posted - 12-07-2005 : 22:10:43
|
ik kwam gewoon met alle software up-to-date, nergens last van. sp1 wou ik eerst ook niet draaien maarja sp2 is niet voor niets uitgekomen, als het echt zo slecht was hadden ze het niet eens op de markt gebracht denk ik dan he. als je een beetje de tijd neemt om het in te stellen heb je nergens meer last van althans ik merk geen verschil. en de prestaties maakt mij niks uit tja als je een bak heb met 2ghz en 512 intern en een 80 gig hd ja dan kan het anders zijn ja maar aangezien het bij mij niet het geval is draai ik wel gewoon sp2
|
 |
|
bloodkill
New Member
3 Posts |
Posted - 12-07-2005 : 22:12:33
|
Ik heb nergens last van gehad, heb gewoon windows xp home NL met SP2 en geen virusscan of anti spyware geval, en hij loopt nog goed hoor dus ! |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 12-07-2005 : 22:17:16
|
sp2 heeft een fix tegen het blastervirus... |
Drome XI : 0466 Drome XII : 0420 Drome XIII : 0420 -------------------------------- http://specs.tweak.to/12601 |
 |
|
Mevius
Drome oldsko0l
 782 Posts |
Posted - 12-07-2005 : 22:38:51
|
het blastervirus oplopen bewijst al van niet genoeg ervaring, iedereen die een beetje verstand ervan heeft loopt geen virus op.
met of zonder SP2. |
DRoME 11 seat: 1131 DRoME 12 seat: 1131 DRoME 13 seat: 1131 DRoME 13.5 seat: 103 DRoME 14 seat: 190 DRoME 15 seat: 35 DRoME 16 seat: 108 DRoME 17 seat: 31 |
 |
|
Mystic X
New Member
2 Posts |
Posted - 13-07-2005 : 01:17:02
|
Blaster en sasser virus gehad. Blaster zo opgelost bij services rpc etc. Sasser was een probleem want ik wist niet wat die error nou gaf, na een uur of zo windows foutmelding gestuurd en die gaf terug dat ik sasser had. Toen gefixed binnen 5 minuten :D.
Echt je computer opnieuw installen hoeft helemaal niet. Eigen schuld dat ik die virussen kreeg maar nou ja ook zelf snel opgelost.
Heb nog wel een ander virus ook nog gekregen. Ik kreeg er pas last van na drome. Maar dat virus gooide al mijn TCP verbindingen los zodat ik niet meer kon internetten thuis. Om deze te fixen heb ik 1 uur over gedaan om precies te zien wat het was (dacht eerst dat het een windows prob was) met services geklooit etc. Dat was het allemaal niet. Nog maar een keer in taskmanager kijken leek niets te zijn. Ik ad adware draaien niets. Wou het bijna opgeven dacht nog ff kijken in mijn taskmanager jaja ik vond het progsel dat het deed genaamd taskmanger.exe . Bestand opgezocht en verwijderd en verplaatst door een fake exe bestandje met dezelfde naam. Al start dat fake bestandje nogsteeds op (MSconfig zegt niets erover) ben ik er wel vanaf. Ook maar mijn PC upgedate en kan er weer goed tegen aan :D Helaas blijkt mijn AVG die virussen niet op te pikken :( |
Edited by - Mystic X on 13-07-2005 01:18:08 |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 13-07-2005 : 20:03:15
|
quote: Originally posted by CoolyBoy
het blastervirus oplopen bewijst al van niet genoeg ervaring, iedereen die een beetje verstand ervan heeft loopt geen virus op.
met of zonder SP2.
waar slaat dit op.
ik had mijn virus scanner etc gewoon geupdate, maar ik wou sp2 gewoon niet instaleren om mijn eigen redenen. Maar achteraf was het toch wel slimmer omdat wel te doen. Voortaan zal ik dit dus ook gaan doen, hoewel ik er niet zo blij mee ben/ |
 |
|
xxxxxxx
New Member
 16 Posts |
Posted - 13-07-2005 : 21:44:35
|
ik had sasser en nog 30 andere virussen... het was pats boem en ik had alles binnen. na 3 uur heb ik aan de crew gevraagd er naar te kijken en die gast deed er een half uur over om het te fixen. was een of ander nieuw virus wat samenhing met de rest oid.. :/ virussen/sasser waren er niet op de normale manier uit te krijgen.. |
--- |
 |
|
Mevius
Drome oldsko0l
 782 Posts |
Posted - 13-07-2005 : 22:06:15
|
quote: Originally posted by rlxDuDe waar slaat dit op.
ik had mijn virus scanner etc gewoon geupdate, maar ik wou sp2 gewoon niet instaleren om mijn eigen redenen. Maar achteraf was het toch wel slimmer omdat wel te doen. Voortaan zal ik dit dus ook gaan doen, hoewel ik er niet zo blij mee ben/
Ik ga SP2 niet instaleren.
Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om het virus op te lopen, ik heb zelf een virusscanner draaien (kaspersky) en ik draai XP SP1.
Ik heb 1 keer een trojan horse binnen gekregen, en voor de rest helemaal niets op drome. Ik zou zelfs niet eens weten hoe ik een virus moet krijgen :S |
DRoME 11 seat: 1131 DRoME 12 seat: 1131 DRoME 13 seat: 1131 DRoME 13.5 seat: 103 DRoME 14 seat: 190 DRoME 15 seat: 35 DRoME 16 seat: 108 DRoME 17 seat: 31 |
Edited by - Mevius on 13-07-2005 22:06:30 |
 |
|
dyVus
Drome oldsko0l
 717 Posts |
Posted - 14-07-2005 : 16:59:26
|
nou, kzou het ook niet precies weten hoe je een virus moet krijgen, anders had ik wel gezorgt dat ik het niet had gedaan, duh! |
 |
|
-(DT_DataStorm)-
Drome junior
245 Posts |
Posted - 16-07-2005 : 05:18:59
|
quote: Originally posted by CoolyBoy
quote: Originally posted by rlxDuDe waar slaat dit op.
ik had mijn virus scanner etc gewoon geupdate, maar ik wou sp2 gewoon niet instaleren om mijn eigen redenen. Maar achteraf was het toch wel slimmer omdat wel te doen. Voortaan zal ik dit dus ook gaan doen, hoewel ik er niet zo blij mee ben/
Ik ga SP2 niet instaleren.
Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om het virus op te lopen, ik heb zelf een virusscanner draaien (kaspersky) en ik draai XP SP1.
Ik heb 1 keer een trojan horse binnen gekregen, en voor de rest helemaal niets op drome. Ik zou zelfs niet eens weten hoe ik een virus moet krijgen :S
SP2 is er niet voor niks.... lijkt me wel verstandig dat je die installeerd na een schone install van je systeem....
Hoe je een virus krijgt? vele methodes.... om het binnen het context van een "lan-party" te houden: - via je services die poorten op je netwerk open hebben (zgn. worms, verschillende oplossingen, WinXP volledig geupdated, firewall die goed is geconfigureerd, neen, niet de windows firewall, die is bagger, en hou het bij ��n (1) firewall, meer zitten elkaar in de weg) - via bestanden die je uitwisseld met anderen, en daarna uitvoert (zgn. trojans, virussen, in het algemeen helpt anti-virus hiermee het beste)
als je gewoon zit te internetten, dan via alles wat je via verschillende wegen binnenkrijgt: - Browsen (ad-ware, spy-ware, Browser-hijack, etc) - E-Mail (attachments die als je niet beveiligd bent, direct bij het "bekijken" van het mailtje worden uitgevoerd door de toegevoegde html of andere code in je "mail")
en dan zijn er nog wel wat methodes zoals in bv AVI files scripts verbergen etc...
In wezen komt het erop neer dat je bij IEDERE vorm van communicatie tussen computers een risico op besmetting met Mal-ware hebt... |
 |
|
Tha Dummy
Drome oldsko0l
 649 Posts |
Posted - 16-07-2005 : 08:51:42
|
quote: Originally posted by Master_eLecTro
Geen virusscanner en firewall geinstalleerd gehad..
Geen probleem, virus, attack, whatever gehad. Same goes for last year.
Snap niet hoe je er aan komt :S ..
same here :) (me bak zal nu wel vol 4russen zitten, naja na mijn vakantie ff kale herrinstalatie doen
|
Don't drive faster then your guardian angel can fly |
 |
|
Mevius
Drome oldsko0l
 782 Posts |
Posted - 16-07-2005 : 15:05:08
|
quote: Originally posted by -(DT_DataStorm)-
SP2 is er niet voor niks.... lijkt me wel verstandig dat je die installeerd na een schone install van je systeem....
Hoe je een virus krijgt? vele methodes.... om het binnen het context van een "lan-party" te houden: - via je services die poorten op je netwerk open hebben (zgn. worms, verschillende oplossingen, WinXP volledig geupdated, firewall die goed is geconfigureerd, neen, niet de windows firewall, die is bagger, en hou het bij ��n (1) firewall, meer zitten elkaar in de weg) - via bestanden die je uitwisseld met anderen, en daarna uitvoert (zgn. trojans, virussen, in het algemeen helpt anti-virus hiermee het beste)
als je gewoon zit te internetten, dan via alles wat je via verschillende wegen binnenkrijgt: - Browsen (ad-ware, spy-ware, Browser-hijack, etc) - E-Mail (attachments die als je niet beveiligd bent, direct bij het "bekijken" van het mailtje worden uitgevoerd door de toegevoegde html of andere code in je "mail")
en dan zijn er nog wel wat methodes zoals in bv AVI files scripts verbergen etc...
In wezen komt het erop neer dat je bij IEDERE vorm van communicatie tussen computers een risico op besmetting met Mal-ware hebt...
Eindelijk iemand die fatsoenlijk kan reageren op een vraag ;)
Ik ga SP2 niet instaleren, ik heb hem meerdere keren ge�nstaleerd gehad, geen merkbaar snelheidsverschil of beveiligingsverschil.
- Ik gebruik Kaspersky Anti-Virus, die geeft ook meteen een melding als er iemand via een niet toegestane poort probeert verbinding te maken, hier kun je kiezen toestaan of blokkeren, redelijk veilig dus op een lanparty.
- Over het filesharing gebeuren, ik download nooit bestanden met de extentie .exe, laat staan dat ik ze uitvoer. Hiermee ben ik toch al redelijk veilig tegen allerhande virussen, trojan horses & andere backdoor-virussen.
- Over het browsen op het internet, door Mozilla Firefox te gebruiken, met de juiste ad/java(script)-blocker extentie loop je al een stuk minder risico.
- Over het openen van e-mail bijlage's/links in die bijlage in de vorm van plaatjes. Bij het gebruik van Mozilla Thunderbird kun je de functie inschakelen dat hij het mailtje eerst in Plaintext vorm opend, zodat scripts en plaatjes geen kans meer hebben, wat betreft het openen van bijlage's, eerst een virusscan erover en daarna (als het van een bekende is) openen.
Je hebt wel gelijk dat je altijd wel het risico loopt om geinfecteerd te worden met een virus/trojan, maar of dit gevaar nou groter is met SP1, dat betwijfel ik zeer.
|
 |
|
-(DT_DataStorm)-
Drome junior
245 Posts |
Posted - 17-07-2005 : 15:05:33
|
Als je dan geen merkbaar verschil hebt met snelheid, dan heb je toch geen reden om 'm niet te installeren? Beveiliginsupdates worden momenteel alleen nog voor SP2 gemaakt heb ik begrepen, dat jij van die "beveiliging-problemen" niets merkt, zegt niks. |
 |
|
Topic  |
|